لس‌آنجلس لیکرز فرصت صعود به پلی‌آف اِن‌بی‌اِی را از دست داد

فرانک ووگل، سرمربی لیکرز: بی‌نهایت ناراحتم

 این هفتمین شکست متوالی لیکرز بود تا این تیم به آمار ۳۱ برد و ۴۸ باخت برسد- Mark J. Rebilas-USA TODAY Sports/Reuters

تیم پرستاره لس‌آنجلسی که یکی از بخت‌های اصلی قهرمانی بود به دلیل مصدومیت‌های پرشمار حتی نتوانست به مرحله حذفی اِن‌بی‌اِی (NBA) برسد.

فصلی که برای لس‌آنجلس لیکرز با وعده قهرمانی شروع شده بود، پایان دردناکی داشت و آن‌ها حتی نتوانستد به پلی‌آف اِن‌بی‌اِی صعود کنند.

به گزارش ای‌اِس‌پی‌اِن (ESPN)، شکست ۱۱۰- ۱۲۱ لیکرز مقابل فنیکس سانز به‌ معنی حذف قطعی این تیم در فاصله سه هفته به پایان فصل عادی بود.

فرانک ووگل، سرمربی لیکرز گفت: «بی‌نهایت ناراحتم. ناراحت برای هواداران. ناراحت برای خانواده رئیس که به ما فرصت دادند برای موفقیت لیکرز تلاش کنیم، ولی ناموفق بودیم.»

فنیکس به لطف برتری ۲۲- ۳۵ در کوارتر سوم توانست فاصله بگیرد و لیکرز در دقایق پایانی نتوانست عقب‌ماندگی‌اش را جبران کند. آنتونی دیویس ماه گذشته مدعی شده بود که برتری فنیکس مقابل لیکرز در پلی‌آف ۲۰۲۱ اتفاقی بود، ولی دوین بوکر و جی کراودر در این بازی پاسخ سنتر لیکرز را با شوت‌هایشان دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این بازی یکی از شب‌های تلخ پرشمار این فصل لیکرز بود که هوادارانش دوست دارند هرچه زودتر فراموش کنند.

کارملو آنتونی گفت: «ما نتوانستیم مسیر موفقیت را پیدا کنیم. ما ابزار لازم را داشتیم، ولی بعضی از چیزها خارج از کنترل ما بود. هیچ توجیهی بابت ناکامی ما وجود ندارد. ما نتوانستیم موفق شویم.»

یکی از مشکلات بزرگ لیکرز در این فصل مصدومیت‌های پرشمار بود. لبران جیمز، آنتونی دیویس و راسل وستبروک، سه بازیکن مهم لیکرز تنها در ۲۱ بازی توانستند کنار یکدیگر بازی کنند. لیکرز در این بازی‌ها ۱۱ برد و ۱۰ شکست داشت که نتایج چندان مقتدرانه‌ای محسوب نمی‌شود، ولی آمار یک تیم بحران‌زده هم نیست.

مصدومیت‌ها در بازی مقابل فنیکس هم تاثیرگذار بود و جیمز برای چهارمین بار در پنج بازی اخیر به‌ دلیل مصدومیت مچ پا بیرون نشست. این بیست‌وسومین بازی این فصل بود که لبران از دست داد. در کنار جیمز روی نیمکت تیم میهمان، «کندریک نان» هم نشسته بود که به‌دلیل شکستگی زانوی راست هفتادو‌نهمین بازی فصل را از دست داد.

حتی دیویس که پس از شش هفته آسیب‌دیدگی سومین بازی‌اش را تجربه می‌کرد درگیر مصدومیت پای راست بود که به گفته ووگل روی عملکردش تاثیر منفی گذاشته بود.

بحران آسیب‌دیدگی در رختکن لیکرز از جمله شیوع ویروس کرونا در ماه دسامبر، این تیم را مجبور کرد که در مقطعی از فصل از ۲۴ بازیکن مختلف استفاده کند. ووگل در این شرایط چاره‌ای جز جابه‌جایی‌های مداوم نداشت و از ۳۹ ترکیب اولیه متفاوت استفاده کرد که از این نظر بعد از بروکلین‌نتس در رده دوم قرار می‌گیرد.

دیویس بعد از شکست سه‌شنبه مقابل فنیکس گفت: «ترکیب‌های اولیه این فصل ما بیشتر از بردهایمان بود.» او که در این بازی ۲۱ امتیاز و ۱۳ ریباند داشت، اضافه کرد: «هدف این فصل ما قهرمانی بود. به نظر می‌رسید که ما ابزار لازم را داشته باشیم، ولی مصدومیت‌ها مانع شد. وقتی سه بازیکن برتر تیم دقایق کافی برای بازی کنار یکدیگر ندارند، نمی‌توان برای قهرمانی جنگید.»

این هفتمین شکست متوالی لیکرز بود تا این تیم به آمار ۳۱ برد و ۴۸ باخت برسد. این در حالی است که آنها در شروع فصل به‌همراه بروکلین از نگاه بنگاه شرط‌بندی ورزشی BetMGM بخت‌های اول قهرمانی شناخته شدند.

بیشتر از ورزش