با «آخرین رقص» دلیل اولین کناره‌گیری مایکل جردن آشکار شد

این نظر که دشمنی میان جردن و کراوز باعث شده بود تا جردن بسکتبال را ترک کند، هنوز ثابت نشده است

جردن سال ۲۰۰۳ برای همیشه با بسکتبال خداحافظی کرد -JEFF HAYNES / AFP

مستند« آخرین رقص» در شبکه ورزشی ای اس پی ان، پس از آن که به بینندگان نگاه دقیقی از فصل آخر حضور مایکل جردن در شیکاگو بولز در سال‌های ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۸ ارائه داد، روز یکشنبه به پایان رسید.

 پس از پایان این مستند ۱۰ قسمتی، دلیل تازه‌ای از این که چرا این ستاره بسکتبال برای نخستین بار در سال ۱۹۹۳ کناره‌گیری کرد، آشکار شد.

روز دوشنبه نیویورک پست، دلیل دیگری را برای کناره‌گیری جردن ارائه داد و آن هم  بازگشت مدیرکل، جری کراوز، به تیم شیکاگو بولز بود.

یک منبع به روزنامه گفت که جردن می‌خواست ببیند که آیا تیم سابق وی با بازی  تونی کوکوچ (بازیکن بسکتبالی که مدیرکل از زمان انتخابش در سال۱۹۹۰، طرفدار پرو پا قرصش بود) می‌تواند پیروز شود یا خیر.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این فیلم مستند، جردن وهم تیمی‌اش، اسکاتی پیپن، نسبت به مدیر کل خود  ابراز نارضایتی  کردند، چرا که وی اعتقاد داشت بازیکن جدیدتر به طور بالقوه، می‌تواند جایگزین آنها در تیم شود.

پیپن حتی یک مثال می‌زند از زمانی که مربی فیل جکسون، بازی را متوقف کرد تا کوکوچ را به باد انتقاد بگیرد. 

پیپن گفت: «من احساس می‌کردم این رفتار «فیل» توهین است. من تهاجمی‌ترین بازیکن تیم‌مان بودم، خوب چرا ازمن می‌خواهید که توپ جمع‌کن باشم؟»

این نظر که دشمنی میان جردن و کراوز باعث شده بود تا جردن بسکتبال را ترک کند، هنوز ثابت نشده است.

برخی منابع گفته‌اند که توقف یک‌ساله جردن در سال ۱۹۹۳، این پیام را برای کراوز داشت که او بازیکن ارزشمندی برای بولز است. اما آن غیبت، تیم را در هم نشکست و در عوض آنها در مسابقات حذفی ان بی ای (NBA) شرکت کردند.

دلایل دیگر بازنشستگی جردن در سال ۱۹۹۳ این بود که پدرش به تازگی درگذشته بود و برخی شایعات هم حاکی از آن بود که این بازیکن، با اعتیاد به قمار دست و پنجه نرم می‌کند. اما مدیر پیشین مسابقات ان بی ای، دیوید استرن، در «آخرین رقص» آشکار کرد که دوری کوتاه مدت جردن به دلیل وابستگی وی به قمار نبوده است.

این بازیکن بسکتبال یک سال بعد و پس از یک دوره کوتاه بازی بیس‌بال، با شیکاگو بولز به مسابقات ان بی ای بازگشت. او به طور رسمی در سال ۱۹۹۹ بسکتبال را ترک کرد. زیرا قرارداد مربی‌گری جکسون برای بولز تمام شده بود و جردن نمی‌خواست برای هیچ مربی دیگری بازی کند.

جردن سپس برای بار سوم و برای بازی در تیم واشنگتن ویزاردز برگشت و تا زمان بازنشستگی‌اش آنجا بود تا سرانجام در سال ۲۰۰۳ برای همیشه با بسکتبال خداحافظی کرد.  

© The Independent

بیشتر از ورزش