زلنسکی در مراسم گرمی: «موسیقی‌‌دانان ما به جای لباس رسمی اجرا زره به تن می‌کنند»

«ما در سرزمین خود با روسیه می‌جنگیم که با بمب‌هایش سکوتی وحشتناک را می‌آورد؛ سکوتی مرگبار»

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، در مراسم جایزه گرمی ۲۰۲۲ به صورت مجازی شرکت کرد و از مردم خواست: «داستان ما را برای همه روایت کنید.»

رهبر اوکراین در گرماگرم ادامه حمله روسیه به کشورش، در یک سخنرانی از پیش ضبط شده، ظاهر شد. این ویدیو ۴۸ ساعت پیش از برگزاری این رویداد در پناهگاهی در کی‌یف ضبط شده بود و به عنوان مقدمه‌ای پیش از اجرای زنده جان لجند پخش شد. 

او در این پیام احساسی گفت: «جنگ؛ چه چیزی بیشتر در تضاد با موسیقی است؛ سکوت شهرهای ویران‌شده و مردمان کشته‌شده.»

او ادامه داد: «عزیزانمان نمی‌دانند آیا ما دوباره با هم خواهیم بود یا نه. جنگ به ما اجازه نمی‌دهد انتخاب کنیم چه کسی زنده بماند و چه کسی در سکوت ابدی فرو رود.»

«موسیقی‌دانان ما به جای لباس رسمی اجرا زره به تن می‌کنند و برای زخمی‌ها آواز می‌خوانند. در بیمارستان‌ها؛ حتی برای کسانی که نمی‌توانند صدایشان را بشنوند؛ اما موسیقی راه خود را خواهد یافت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«ما از آزادی خود در زندگی کردن، عشق‌ورزی و نغمه‌سرایی دفاع می‌کنیم.»

«ما در سرزمین خود با روسیه می‌جنگیم که با بمب‌هایش سکوتی وحشتناک را می‌آورد. سکوتی مرگبار.»

زلنسکی از شرکت‌کنندگان در گرمی خواست با موسیقی‌ خود «سکوت را پر کنند» و «داستان ما را روایت کنند».

 سپس لجند در میان رقصندگانی که لباس‌هایی به رنگ پرچم اوکراین به تن داشتند یا خود را با این پرچم آراسته بودند، برنامه اجرا کرد. موسیقی‌دانان، خوانندگان و شاعرانی از اوکراین هم به او پیوستند.

یک هفته پیش از این، برگزارکنندگان اسکار ۲۰۲۲ فرصت دعوت زلنسکی را از دست دادند؛ در حالی  که امی شومر، یکی از مجریان این برنامه، فاش کرد که این ایده را به برگزارکنندگان پیشنهاد داده بود.

© The Independent

بیشتر از جهان