پیشتازی زورف و حذف مونفیس از رقابت‌های تنیس میامی

زورف چند هفته پیش در رقابت‌های تنیس ۵۰۰ امتیازی آکاپولکو، به دلیل توهین به داور مسابقه از رقابت‌ها اخراج شد

زورف یک بار در سال ۲۰۱۸ به فینال رقابت‌های تنیس مسترز میامی راه یافته بود - Mark Brown/AFP

رقابت‌های تنیس مسترز میامی در دور سوم و در قسمت مردان پیگیری شد و الکساندر زورف، مرد شماره ۴ تنیس جهان، موفق شد در دو ست متوالی با نتایج مشابه ۶-۲ مکنزی مک دانلد از آمریکا را مغلوب کند و نوار پیروزی‌های خود در این مسابقات را ادامه دهد.

پیش‌بینی می‌شد مک دانلد که در دور قبلی موفق توانست دیمیتروف بلغاری را از پیش رو بردارد، در این مسابقه نیز کار را برای تنیس‌باز آلمانی دشوار کند.

زورف چند هفته پیش در رقابت‌های تنیس ۵۰۰ امتیازی آکاپولکو، به دلیل توهین به داور مسابقه از رقابت‌ها اخراج شد و در مسابقات تنیس ایندیان ولز نیز در همان مراحل ابتدایی و در دور دوم، مغلوب تامی پاول از آمریکا شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

زورف یک بار در سال ۲۰۱۸ به فینال این مسابقات راه یافته بود که در آن مسابقه در سه ست، از جان ایسنر آمریکایی شکست خورد و جام را از دست داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تنیس‌باز آلمانی به دلیل عملکرد ضعیف یک ماه گذشته خود، رتبه سومی جهان را نیز به نادال واگذار کرد و حالا امیدوار است تا با درخشش در این رقابت‌ها، دوباره این رتبه را به دست آورد. زورف در دور چهارم باید مقابل تناسی کوکیناکیس از استرالیا قرار بگیرد که پیش‌ از این و در دور دوم، موفق شده بود شوارتسمن آرژانتینی را مغلوب کند.

در یکی دیگر از دیدارهای برگزارشده، گائل مونفیس فرانسوی مقابل فرانسیسیکو سروندولو، تنیس‌بازی گمنام از آرژانتین، قرار گرفت و در عین ناباوری، در دو ست متوالی با نتایج ۶-۲ و ۶-۳ مغلوب شد و از دور مسابقات کنار رفت. سروندولو ۲۳ ساله که رتبه ۱۰۳ تنیس جهان را در اختیار دارد، نخستین بار است که در یک رقابت تنیس مسترز شرکت می‌کند و حالا خود را در جمع ۱۶ تنیس‌باز پایانی می‌بیند. از نکات جالب در این رقابت‌ها، حضور برادر دیگر این تنیس‌باز آرژانتینی در مسابقات میامی بود که مقابل تیافو آمریکایی شکست خورد و از رسیدن به مراحل بالاتر بازماند.

فرار از شکست نایب قهرمان دور قبلی رقابت‌ها یعنی یانیک سینر ایتالیایی هم از دیگر اتفاق‌های مهم دور سوم مسابقات میامی بود. سینر در بازی مقابل کارنیو بوستا اسپانیایی، در حالی که در ست سوم و نهایی پنج بر دو در گیم‌ها عقب بود، توانست با بازگشتی بی‌نظیر، جریان بازی را به نفع خود تغییر دهد. تنیس‌باز اسپانیایی در حالی که برای به دست آوردن امتیاز نهایی و تمام کردن مسابقه پنج فرصت در اختیار داشت، نتوانست به‌خوبی از آن‌ها استفاده کند و در نهایت بازی را به سینر واگذار کرد. سینر که هم‌اکنون در رده ۱۱ تنیس جهان قرار دارد، در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌ها باید مقابل نیک کیریوس استرالیایی قرار بگیرد.

بیشتر از تنيس