مدودف به دنبال بازگشت به صدر تنیس جهان

با توجه به نبود نادال و جوکوویچ، مدودف موقعیت بسیار مناسبی برای قهرمانی در اختیار دارد

مدودف در دور بعدی رقابت‌ها نیز کار ساده‌ای پیش رو خواهد داشت - Mark Brown/AFP

دور دوم رقابت‌های تنیس مسترز و هزار امتیازی میامی در فلوریدای آمریکا برگزار شد و در یکی از حساس‌ترین مسابقه‌ها دنیل مدودف، دومین تنیس باز مرد جهان و بخت اول قهرمانی در این رقابت‌ها مقابل اندی ماری بریتانیایی، مرد شماره یک سابق و ۸۵ کنونی جهان قرار گرفت و موفق شد در یک بازی کاملا راحت در دو ست متوالی به پیروزی برسد.

مدودف که چند هفته قبل پس از شکست جوکوویچ در مسابقه‌های تنیس دبی به صدر جدول رده‌بندی جهانی رسیده بود، خیلی زود این عنوان را با حذف از رقابت‌های ایندیان ولز از دست داد و حالا تصمیم دارد تا با رسیدن به نیمه‌نهایی رقابت‌های تنیس مسترز میامی دوباره این عنوان را کسب کند.

مدودف در بازی مقابل ماری ست اول را ۶-۴ پیروز شد و در ست دوم نیز بدون دردسر ۶-۲ به برتری رسید تا درمجموع دو بر صفر پیروز این مسابقه باشد.

مدودف در دور بعدی رقابت‌ها نیز کار ساده‌ای پیش رو خواهد داشت و باید مقابل پدرو مارتینز، تنیس‌باز گمنامی از اسپانیا قرار بگیرد. با توجه به نبود نادال و جوکوویچ در این رقابت‌ها، مدودف موقعیت بسیار مناسبی برای قهرمانی در اختیار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در دیگر مسابقات مهم برگزار شده در دور دوم رقابت‌های مسترز میامی می‌توان به شکست هر دو تنیسور صاحب‌نام کانادایی یعنی شاپووالوف و اوژه آلیاسیم اشاره کرد. شاپووالوف که از مدتی قبل دچار افت شده است، بازی را در دو ست متوالی به لوید هریس از آفریقای جنوبی که در رتبه ۴۴ جهان قرار دارد، واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

اوژه آلیاسیم دیگر هموطن جوان او نیز در مسابقه مقابل کیتسمانوویچ از صربستان شکست خورد و او نیز از دور مسابقات کنار رفت. بدون شک این آخرین مسابقه آن‌ها روی زمین‌ها سخت و فشرده بود و از هفته آینده آن‌ها باید شانس خود را در زمین‌های خاک رس با دیگر رقبا امتحان کنند.

استفانوس سیتسیپاس یونانی نیز که مدتی است از شرایط آمادگی به دور مانده، موفق شد در دور دوم رقابت‌ها به زحمت جی‌جی ولف از آمریکا را دو بر یک مغلوب کند و او نیز راهی دور سوم رقابت‌ها شود.

مرد شماره پنج تنیس جهان در این مسابقه، ست اول را ۶-۴ پیروز شد. تنیس‌باز جویای نام آمریکایی در ست دوم ۷-۶ و با تایبرک بر سیتسیپاس پیروز شد تا همه چیز به ست سوم و نهایی کشیده شود. در ست سوم این سیتسیپاس با تجربه بود که ۶-۱ پیروز شد تا در نهایت نیز برنده این مسابقه باشد. این برد پنجاهمین پیروزی سیتسیپاس در رقابت‌های تنیس مسترز بود و در مرحله بعدی او باید مقابل الکس دی مینور استرالیایی بازی کند.

بیشتر از تنيس