زلزله شدید در استان هرمزگان؛ دبی هم لرزید

کانون اصلی زلزله شهرستان کوخرد در نزدیکی بندرعباس بود

بامداد روز ۱۷ اسفند نیز زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ در عمق ۱۲ کیلومتری سطح زمین مناطقی از استان هرمزگان را لرزاند-ایرنا

بامداد روز پنج‌شنبه، ۲۶ اسفند، زلزله‌ای به بزرگی ۶ استان هرمزگان را لرزاند. شدت این زمین‌لرزه به‌قدری زیاد بود که ساکنان دبی نیز آن را احساس کردند. به گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه و ۴۴ ثانیه در عمق ۱۰ کیلومتری سطح زمین در طول جغرافیایی ۵۴.۶۵ و عرض جغرافیایی ۲۶.۸۹ به وقوع پیوست. مرکز لرزه‌نگاری کشور اعلام کرد که کانون اصلی زلزله حوالی شهرستان کوخرد در استان هرمزگان بود. بندرعباس با ۱۶۵ کیلومتر و شیراز با ۳۶۸ کیلومتر، نزدیک‌ترین مراکز استانی ایران به کانون این زمین‌لرزه بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری ایرنا، بامداد روز ۱۷ اسفند نیز زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ در عمق ۱۲ کیلومتری سطح زمین مناطقی از استان هرمزگان را لرزاند. بامداد روز پنج‌شنبه در پی وقوع زمین‌لرزه، جمعیت هلال‌احمر از اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه خبر داد، اما مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت که این زمین‌لرزه به بزرگی ۶ ، تلفات انسانی و مصدوم نداشت. به گفته او نیروهای امدادی و ارزیاب، در حال تکمیل گزارش‌های میزان تخریب دیوارها و منازل‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، قطع برق و ارتباط برخی روستاها را که در کانون زلزله بودند، تایید کرد. هنوز گزارش دقیقی از میزان خسارت، زلزله بامداد روز پنج‌شنبه منتشر نشده است، اما شدت آن به‌قدری زیاد بود که ساکنان دوبی، شارجه و عجمان در امارات متحده عربی هم آن را احساس کردند. برخی از آنان با انتشار پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، به این موضوع واکنش نشان دادند؛ یکی از کاربران توییتر در همین زمینه نوشت: «احساس می‌کردم در قایق هستم». به گزارش نشنال نیوز، مرکز ملی هواشناسی امارات متحده عربی اعلام کرد که این زمین‌لرزه در ایستگاه‌های این کشور در ساعت ۳ و ۱۵ دقیقه ثبت شد.

 

بیشتر از جهان