آتش‌بازی تاتنهام مقابل اورتون لمپارد

تاتنهام با این برد پرگل ۴۵ امتیازی شد و در رده هفتم جدول قرار گرفت

هری کین با دو گلی که در این مسابقه به ثمر رساند، بهترین بازیکن زمین و تاتنهام بود - Ben STANSALL / AFP

در آخرین بازی باقی‌مانده از هفته بیست‌وهشتم رقابت‌های لیگ برتر انگلستان، تیم فوتبال تاتنهام در لندن میزبان اورتون بود که در نهایت با پنج گل، شاگردان فرانک لمپارد را به‌سختی شکست داد و این تیم را در هم کوبید.

تیم فوتبال تاتنهام که سر رده‌های چهارم و پنجم جدول برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان با تیم‌های منچستریونایتد، وستهام و آرسنال رقابت نزدیکی دارد، در این مسابقه طبق انتظار، بازی را هجومی آغاز کرد و خیلی زود در دقیقه ۱۴ و روی اشتباه مدافع اورتون به گل اول رسید. مایکل کین، مدافع اورتون که خود را برای دفع توپ پرتاب کرده بود، به‌اشتباه دروازه تیمش را باز کرد تا مشخص شود فرانک لمپارد روی نیمکت شب سختی را خواهد داشت.

سه دقیقه پس از گل اول، نوبت به سون کره‌ای رسید تا گل دوم تاتنهام را روی پاس کولوسفسکی به ثمر برساند و اختلاف به دو گل برسد. همکاری هری کین و سون در این بازی نیز چشمگیر بود و این دو مهاجم تاتنهام موقعیت‌های زیادی روی دروازه مهمان به وجود آورند و در نهایت هم کین موفق شد در دقیقه ۳۷ از خط آفساید به‌خوبی رد شود و در موقعیتی تک‌به‌تک، دروازه جردن پیکفورد را باز کند و گل سوم تاتنهام را به ثمر برساند؛ نتیجه‌ای قاطع که در همان نیمه اول کار اورتون را تمام کرد.

چیزی از شروع نیمه دوم نگذشته بود که سرخیو رگیلون که به جای رایان سسنیون مصدوم وارد زمین شده بود، در دقیقه ۴۶، گل چهارم تاتنهام را به ثمر رساند تا تیره‌روزی‌های لمپارد با اورتون ادامه پیدا کند. آمدن دله آلی، بازیکن سابق تاتنهام، به زمین هم برای اورتون بی‌فایده بود و او نیز نتوانست کار مفیدی برای لمپارد انجام دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آتش‌بازی شاگردان کونته ادامه داشت و هری کین موفق شد در دقیقه ۵۵ مسابقه گل دوم خود و گل پنجم تاتنهام را به ثمر برساند. در ادامه مسابقه، تاتنهام سعی کرد جریان بازی را کنترل کند و اورتونی‌ها نیز که توان و روحیه‌ای برای جبران نداشتند، به این شکست پنج بر هیچ تن دادند؛ یک نتیجه ضعیف دیگر برای لمپارد که به‌تازگی هدایت اورتون را برعهده گرفته است. این باخت سومین شکست پیاپی اورتون با مربیگری لمپارد بود و آن‌ها را در منطقه خطرناک سقوط به لیگ پایین‌تر نیز قرار داد.

کونته، سرمربی موفق این روزهای تاتنهام، پس از پایان بازی گفت: «باید بگویم بسیار خوشحالم؛ چون ما پیشرفت کردیم و تلاش‌هایمان در این مدت نتیجه‌بخش بود و حالا با این برد، به بالای جدول نزدیک‌تر شدیم. من فرد بلندپروازی‌ام و بردن جام تنها هدف من است؛ اما قرار گرفتن بین چهار تیم بالای جدول در این فصل مانند این است که قهرمان شده‌ایم. هنوز ۱۲ بازی باقی‌مانده است و کار سختی پیش رو داریم.»

بدون شک هری کین با دو گلی که در این مسابقه به ثمر رساند، بهترین بازیکن زمین و تاتنهام بود و تعداد گل‌هایش در این فصل را به عدد هشت رساند. او تاکنون در رقابت‌های لیگ برتر موفق شده است ۱۷۶ گل بزند که او را بالاتر از آنری آرسنال قرار می‌دهد. او با اسطوره باشگاه چلسی یعنی فرانک لمپارد نیز تنها یک گل فاصله دارد و در صورت گلزنی در بازی‌های آینده و پشت سر گذاشتن رکورد او، می‌تواند در رده پنجم گلزنان برتر تاریخ لیگ جزیره قرار بگیرد.

تاتنهام با این برد پرگل ۴۵ امتیازی شد و در رده هفتم جدول قرار گرفت. تاتنهام که نسبت به دیگر تیم‌های بالای جدول دو بازی کمتر انجام داده است، در صورت پیروزی در بازی‌های عقب‌افتاده، می‌تواند در جایگاه چهارم قرار بگیرد.

بیشتر از فوتبال