شاگردان کلوپ در یک قدمی سیتیزن‌ها

تیم فوتبال لیورپول در حال حاضر با انجام ۲۷ بازی و کسب ۶۳ امتیاز در رده دوم جدول لیگ جزیره قرار دارد

نتیجه دربی شهر منچستر می‌تواند لیورپول را بیشتر از هر زمان دیگری به قهرمانی نزدیک‌تر کند - Lindsey Parnaby / AFP

تیم فوتبال لیورپول نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده منچسترسیتی در صدر جدول موفق شد در آغاز هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر انگلستان در ورزشگاه آنفیلد تیم سرسخت وستهام را که برای به دست آوردن سهمیه لیگ قهرمانان تلاش زیادی انجام می‌دهد یک بر صفر مغلوب کند و در فاصله سه امتیازی سیتیزن‌ها قرار بگیرد.

شاگردان یورگن کلوپ که در خانه پذیرای تیم لندنی وستهام بودند از همان دقایق ابتدای کار حمله‌های زیادی را روی دروازه میهمان انجام دادند. نتایج فوق‌العاده لیورپول در هفته‌های اخیر باعث شد تا آن‌ها در این دیدار نیز با انگیزه فراوانی مقابل شاگردان مویس قرار بگیرند.

لوئیس دیاز، خرید جدید لیورپولی‌ها از پورتو پرتغال در نیمه اول بدون شک یکی از بهترین بازیکنان لیورپول بود و با حرکات ویران‌کننده بارها موقعیت‌های زیادی روی دروازه وستهام ایجاد کرد. حملات خطرناک لیورپول در دقیقه ۲۸ نتیجه داد و پاس آرنولد در دهانه دروازه به سادیو مانه رسید و او کار را برای لیورپول یک بر صفر کرد و دوازدهمین گل خودش را در این فصل از رقابت‌ها به ثمر رساند. حملات لیورپول برای زدن گل‌های بیشتر در نیمه اول ادامه پیدا کرد، اما به جایی نرسید و با همان یک گل به رختکن رفتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم میهمان در نیمه دوم برای جبران گل خورده توانست مقداری از جریان بازی را به دست بگیرد، اما دفاع مستحکم لیورپول متشکل از فن دایک و ابراهیم کوناته اجازه کار به مهاجمان وستهام ندادند. محمد صلاح، ستاره مصری تیم لیورپول که در صدر گلزنان لیگ برتر انگلستان نیز قرار دارد در این مسابقه کم‌کار بود و نتوانست بیستمین گل خود را برای قرمزها به ثمر برساند.

تیم فوتبال وستهام از اواسط نیمه دوم، بازی بهتری ارائه کرد و دو موقعیت صد‌ در‌صد گلزنی آنتونیو و لانزینی را از دست داد تا در انتها لیورپول با همان تک‌گل نیمه اول برنده این مسابقه باشد و سه امتیاز مهم را به اندوخته‌های خود اضافه کند. مشخصا یکی از دلایل برتری لیورپول در این روزها آمادگی الکساندر آرنولد، هافبک سمت راست این تیم است که با پاس‌های گل خود در این فصل کار را برای مهاجمان این تیم آسان کرده است. او تا اینجای کار پس از انجام ۲۸ بازی برای لیورپول ۱۱ پاس گل را به ثبت رسانده است. محمد صلاح پس از او در رتبه دوم قرار دارد و علاوه بر صدرنشینی در جدول گلزنان با ۱۹ گل زده، توانست۱۰ پاس گل نیز بدهد و در کل آمار خیره‌کننده‌ای را در این فصل از رقابت‌ها به ثبت برساند.

نتیجه دربی شهر منچستر می‌تواند لیورپول را بیشتر از هر زمان دیگری به قهرمانی نزدیک‌تر کند. در حال حاضر منچستر‌سیتی با اختلاف سه امتیازی نسبت به لیورپول در صدر جدول قرار دارد و در صورت شکست مقابل یونایتد در دربی شهر منچستر عملا کار شاگردان گواردیولا نیز برای ادامه فصل بسیار دشوار خواهد شد.

تیم فوتبال لیورپول در حال حاضر با انجام ۲۷ بازی و کسب ۶۳ امتیاز در رده دوم جدول لیگ جزیره قرار دارد.

 

بیشتر از فوتبال