شکست سنگین یونایتد مقابل سیتی در نبود رونالدو

یونایتد با قبول این شکست مقابل سیتی ۴۷ امتیازی باقی ماند

سیتی از همان دقایق ابتدای بازی برتری خود را به مهمانش دیکته کرد - Oli SCARFF / AFP

در حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی هفته بیست‌وهشتم رقابت‌های لیگ برتر انگلستان، دو تیم منچسترسیتی و منچستریونایتد در دربی شهر منچستر رودرروی یکدیگر قرار گرفتند که در نهایت، سیتی موفق شد با نتیجه سنگین چهار بر یک مهمانش را بدرقه کند.

سیتیزن‌ها که در ورزشگاه اتحاد میزبان این رقابت حساس بودند، برای باقی ماندن در صدر جدول و نگه داشتن فاصله شش امتیازی با تیم دوم یعنی لیورپول به این مسابقه پا گذاشتند. بدون شک مهم‌ترین غایب این مسابقه کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی یونایتد، بود که در ترکیب شیاطین سرخ حضور نداشت و به گفته سرمربی تیم یعنی راگنیک، او این دیدار را به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه لگن از دست داد. خبری که پس از اعلام آن سروصداهایی زیادی به پا شد و حتی گفته می‌شد او به دلیل مسائل فنی برای این بازی از ترکیب ۱۸ نفره تیم کنار گذاشته شده است.

سیتی از همان دقایق ابتدای بازی برتری خود را به مهمانش دیکته کرد. یونایتد که در چند بازی اخیر توانسته بود در ورزشگاه اتحاد سیتی را مغلوب کند، این بار هم با این امید به میدان آمده بود؛ اما حرکات ویران‌کننده مهاجمان و هافبک‌های سیتی در همان دقایق ابتدایی بازی مدافعان یونایتد را به اشتباه انداخت و کاپیتان دی بروینه در دقیقه ۵ مسابقه موفق شد گل اول را برای سیتیزن‌ها به ثمر برساند.

پس از دریافت گل، یونایتد حملات پراکنده‌ای انجام داد اما توان خط حمله یونایتد در غیاب رونالدو به کمتر از نصف کاهش یافته بود. جیدون سانچو در یکی از تنها موقعیت‌های به‌دست‌آمده موفق شد با خلاقیت و یک شوت فنی از راه دور دروازه سیتی را در دقیقه ۲۵ باز کند و بازی را در بهت تماشاگران به تساوی بکشاند؛ اما این تساوی زیاد پا برجا نبود و سیتی در دقیقه ۲۸ بازهم به کمک دی بروینه و در پی اشتباه مدافعان، دروازه یونایتد را به‌راحتی باز کرد تا حساب کار دو بر یک شود و سیتی را در نیمه اول برنده راهی رختکن کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نیمه دوم، بازهم حرکات طوفانی سیتی از چپ و راست با محرز و گریلیش ادامه پیدا کرد تا اینکه شاگردان پپ در دقیقه ۶۸ مسابقه تیر خلاص را به یونایتد شلیک کردند و کوین دی بروینه این بار در نقش گل‌ساز ظاهر شد و ارسال زیبای او از روی نقطه کرنر با ضربه زیبای محرز همراه شد و گل سوم سیتی شکل گرفت.

تعویض‌های راگنیک و آمدن راشفورد و لیندگارد هم برای یونایتد کارگر نیفتاد و بازیکنان یونایتد پس از دریافت گل سوم مشخصا انگیزه خود را از دست داده بودند. ریاض محرز در دقیقه ۹۲ مسابقه گل چهارم سیتی و گل دوم خود را هم به تیم بی‌روحیه یونایتد زد تا کام هواداران این تیم را بیش از پیش تلخ کند. به این ترتیب، در شبی که دی بروینه ستاره سیتی بود، عملکرد ضعیف شاگردان راگنیک که در نیمه دوم نتوانستند حتی یک شوت به سمت دروازه سیتی ارسال کنند، در نهایت این بازی را با نتیجه ۱-۴ به سود سیتی به پایان برد.

رانگنیک پس از پایان بازی، درحالی که چیزی برای دفاع از خود و تیمش نداشت، به تمجید از تیم حریف پرداخت و گفت: «باید بدانید که ما مقابل بهترین تیم باشگاهی جهان بازی کردیم. باید قبول کنیم که آن‌ها بازی بهتری انجام دادند و شایسته این پیروزی بودند.»

گری نویل و روی کین، بازیکنان سال‌های نه‌چندان دور یونایتد که از کارشناسان مطرح فوتبال در کشور انگلستان به حساب می‌آیند، این بازی را شرم‌آور خواندند و آن را نتیجه سوءمدیریت افرادی همچون گلیزرها و اد وودوارد ،مدیر سابق باشگاه در ۱۰ سال اخیر، دانستند.

نبود رونالدو در استادیوم به‌منظور حمایت از تیم یونایتد در زمین نیز حاشیه‌های زیادی را به همراه داشت. او در حرکتی عجیب، در روز مسابقه با جت شخصی خود به پرتغال رفت و حاضر نشد بازی را از نزدیک تماشا کند. این حرکت او نشان می‌دهد که اختلاف‌ها بین او و کادر فنی تیم بالا گرفته است و حالا باید دید که آیا او در بازی آینده یونایتد مقابل تاتنهام، در زمین حضور خواهد داشت یا نه.

یونایتد با قبول این شکست مقابل سیتی ۴۷ امتیازی باقی ماند و با واگذاری رده چهارم جدول به آرسنال، در رتبه پنجم قرار گرفت.

بیشتر از فوتبال