تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه از همه رقابت‌های فوتبال محروم شدند

بیانیه مشترک فیفا و یوفا می‌گوید: «جامعه فوتبال متحد است و با مردم اوکراین ابراز همبستگی می‌کند.»

فیفا، فدراسیون بین‌المللی فوتبال، و یوفا، فدراسیون فوتبال اروپا، شرکت تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه در تمام مسابقات فوتبال را تعلیق کردند.

تصمیم حذف روسیه از جام جهانی و جام قهرمانی اروپا پس از آن صورت می‌گیرد که کمیته جهانی المپیک توصیه کرد روسیه و بلاروس از تمام رقابت‌های ورزشی بین‌المللی کنار گذاشته شوند.

تصمیم فیفا و یوفا به این معنی است که تیم فوتبال مردان روسیه در رقابت‌های دور حذفی (پلی‌آف) مقدماتی جام جهانی در ماه آینده حضور نخواهند داشت، و تیم ملی زنان آن کشور نیز از شرکت در رقابت‌های جام قهرمانی اروپا که تابستان امسال برگزار خواهد شد، محروم می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به این ترتیب، باشگاه اسپارتاک مسکو نیز از شرکت در لیگ قهرمانی باشگاه‌های اروپا محروم می‌شود و شرکت گازپروم روسیه دیگر یکی از اسپانسرهای یوفا نخواهد بود.

فیفا و یوفا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «جهان فوتبال کاملا متحد و با مردم اوکراین همبسته است.»

این بیانیه می‌گوید که رؤسای این دو فدراسیون امیدوارند وضعیت در اوکراین به‌سرعت و به‌خوبی بهبود یابد تا دوباره فوتبال به عاملی برای اتحاد و صلح میان ملت‌ها تبدیل شود.

حمله روسیه به اوکراین که با پشتیبانی بلاروس از روز پنجشنبه آغاز شد، روسیه را با تحریم‌های بین‌المللی فراوانی روبه‌رو کرده است.

بیشتر از ورزش