رهایی یک شهروند ایرانی از دست «آدم‌ربایان» در هرات

به گزارش شبکه خبری وابسته به طالبان، فرد آزاد شده به کنسولگری ایران در هرات تحویل داده شد

فرد ایرانی آزاد شده از چنگ آدم‌ربایان به کنسولگری ایران در هرات تحویل داده شده است- توییتر/باختر

خبرگزاری باختر که زیر نظر طالبان فعالیت می‌کند، روز دوشنبه ۹ اسفند، به نقل از یک فرمانده طالبان در هرات خبر داد که افراد این گروه، یک شهروند ایرانی را از چنگ آدم‌ربایان آزاد کرده‌اند.

خبرگزاری باختر در گزارشی در این مورد نوشت: «یک شهروند ایرانی که چند روز پیش از مرز اسلام قلعه-هرات توسط آدم‌ربایان ربوده شده بود، دوباره از چنگ آنان آزاد گردید.»

طبق این گزارش، فرد ایرانی آزاد شده از چنگ آدم‌ربایان به کنسولگری ایران در هرات تحویل داده شده است تا به آغوش خانواده‌اش بازگردد.

از زمان سلطه طالبان بر افغانستان، رسانه‌های مستقل و بی‌طرف امکان فعالیت ندارند، و صحت و سقم اخباری که طالبان منتشر می‌کنند قابل تایید نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طالبان همچنین گفته‌اند که در همین رابطه، یک نفر را بازداشت کرده‌اند. طالبان جزئیات بیشتری در مورد این رویداد نداده‌اند، اما در عکس‌هایی که منتشر شده است، دیده می‌شود که دیپلمات‌های کنسولگری ایران در هرات برای تحویل گرفتن مرد ایرانی، در دفتر فرمانده طالبان حضور دارند.

طالبان در حالی خبر رهایی این شهروند ایرانی از دست آدم‌ربایان در هرات را منتشر می‌کند که چند هفته پیش، افراد طالبان در استان نیمروز نیز یک شهروند دیگر ایرانی را که داروساز بود از چنگ آدم‌ربایان آزاد کرده بودند.

به نظر می‎‌رسد این شهروند ایرانی از رانندگان کامیون‌های ترانزیت میان بندر تجاری ایران و افغانستان باشد که در مرز اسلام قلعه به چنگ آدم‌ربایان افتاده است.

با وجود این که طالبان ادعا می‌کنند میزان رویدادهای امنیتی در افغانستان به صفر کاهش یافته است، اما همه روزه گزارش‌هایی از قتل، دزدی، و آدم‌ربایی به گوش می‌رسد. طالبان هر از گاهی افرادی را به نام آدم‌ربا اعدام می‌کنند و با به نمایش گذاشتن اجساد آنان، تلاش می‎کنند رعب و وحشت ایجاد کنند. اما این روش منجر به کاهش جرایم و ناامنی در شهرها نشده است.

شهروندان افغانستان در کنار ده‌ها مشکل دیگر، از نبود امنیت و افزایش گروه‌های آدم‌ربا نگران‌اند. بر اثر افزایش فقر و گرسنگی در پی سلطه طالبان بر افغانستان، میزان جرایمی مانند آدم‌ربایی افزایش یافته است.