مراقبت‌های بهداشتی پوست بعد از یک دل سیر گریه کردن

کسانی که زیاد گریه می‌کنند با عوارض پوستی آن آشنا هستند

برای اکثر مردم قرمزی پوست بعد از گریه کردن اجتناب‌ناپذیر است-CANVA

تا جایی که میدانیم اشک ریختن برای سلامت چشم ضروری است و جدای از کمک به کاهش درد و بیان احساسات باعث شستشوی قشر خارجی چشم می‌شود؛ اما آیا گریه کردن برای پوست هم مفید است؟

بسیاری از افراد در لحظات احساسی با هزار ترفند تلاش می‌کنند جلوی روان شدن اشک‌هایتان را بگیرند برخی دیگر هم به‌اصطلاح اشکشان دم مشکشان است و به‌راحتی به احساسات خود اجازه نمایش عمومی می‌دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کسانی که زیاد گریه می‌کنند با عوارض پوستی آن مانند پف کردن پلک‌ها و قرمزی پوست هم آشنا هستند. مشخص‌شده است که انجام برخی عادات هم در حین و هم بعد از گریه می‌تواند در نحوه واکنش پوست تفاوت ایجاد کند.

اثرات بر روی پوست

برای اکثر مردم قرمزی پوست بعد از گریه کردن اجتناب‌ناپذیر است. اشک‌های روان روی گونه‌ها، پس از یک گریه مفصل، ممکن است باعث تحریک خفیف پوست صورت شود.

 به گفته متخصصان یکی از دلایل این تحریک خفیف این است که اشک‌ها ایزوتونیک هستند؛ یعنی محلولی که می‌توان آن را با مایعات بدن مخلوط کرد، بدون آن‌که نسبت اجزای مایعات بدن تغییر کند، اما pH اشک از pH پوست بالاتر است.

درواقع pH اشک‌ها معمولاً نزدیک به ۷ و pH پوست نزدیک‌تر به ۵.۵ یا ۶ است؛ بنابراین درحالی‌که قرار گرفتن کوتاه‌مدت در معرض اشک مضر نیست، قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض اشک‌ها می‌تواند باعث تغییراتی در رطوبت پوست یا تحریک جزئی به دلیل اختلاف pH شود.

اما pH چیست؟ عبارت "pH" مخفف «هیدروژن بالقوه» است و به سطح اسیدی و قلیایی (بازی) یک ماده اشاره دارد. pH در مقیاسی از صفر تا 14، از اسیدی‌ترین تا بازی‌ترین اندازه‌گیری می‌شود.

هم آب آشامیدنی و هم خون انسان معمولاً در حوالی هفت قرار دارند، یعنی pH خنثی دارند.

اما این فقط pH نیست که اهمیت دارد. کاری که در حین و بعد از گریه انجام می‌دهید نیز می‌تواند تفاوت ایجاد کند.

 مالیدن چشم‌ها یا استفاده از برخی دستمال‌ها برای پاک کردن صورت می‌تواند روی پوست شما تاثیر بگذارد و باعث التهاب، تیره شدن پوست و حتی در برخی موارد آکنه شود.

 تولید اشک و اشک ریختن روی تمام صورت شما تاثیر می‌گذارد.

 هنگام گریه رگ‌های خونی اطراف چشم‌ها، صورت و بینی با افزایش جریان خون منبسط می‌شوند که منجر به تورم، پف‌کردگی و قرمزی می‌شود.

 برای کمک به انقباض رگه‌ای خونی و کاهش علائم پس از گریه، توصیه می‌شود صورت خود را با آب سرد بشویید یا از کمپرس سرد روی پلک‌ها استفاده کنید.

ازآنجایی‌که گریه بدن شما را از طریق الکترولیت‌های از دست رفته کم‌آب (دی هیدراته) می‌کند، نوشیدن آب و استفاده از مرطوب‌کننده نیز توصیه می‌شود. در این مواقع استفاده از یک مرطوب‌کننده برای آب‌رسانی به پوست و کاهش سوزش توصیه می‌شود.

بیشتر از زندگی