«هفته سکس» در دانشگاه‌های آمریکا برگزار می‌شود

آموزش درباره خودارضایی و رفتارهای جنسی غیرمتعارف جزو محتوای برخی دانشگا‌هها است

«هفته سکس» را عموما انجمن‌های دانشجویی برگزار می‌کنند- Canva

دانشگاه‌هایی در سراسر آمریکا به پیشواز روز ولنتاین، «هفته سکس» برگزار می‌کنند تا آموزش‌هایی در مورد رابطه جنسی به جوانان بدهند؛ موضوعی که به‌خصوص مورد توجه رسانه‌های محافظه‌کار آمریکا همچون تلویزیون متمایل به راست «فاکس نیوز» قرار گرفته.

شبکه «فاکس نیوز» در گزارشی به «هفته سکس» در دانشگاه‌هایی در سراسر کشور اشاره کرد: از ایالت مریلند در شمال شرق تا اوهایو در مطنقه غرب میانه، لوئیزیانا و تگزاس در جنوب و کالیفرنیا در جنوب غرب.

«هفته سکس» در چند دانشکده دانشگاه ایالتی اوهایو به‌خصوص مورد توجه «فاکس نیوز» قرار گرفت، چرا که در یکی از این رویدادها از دانشجویان خواسته شده بود از «درمانگاه‌های سقط جنین، تشکر کنند.» این رخدادها را عموما انجمن‌های دانشجویی برگزار می‌کنند. اما در اوهایو چندین دانشکده همچون «دانشکده مطالعات زنان، جنسیت و سکس» و «دانشکده مددکاری اجتماعی» از «هفته سکس» پشتیبانی مالی می‌کنند.

دانشگاه تگزاس در شهر ال پاسو، دانشگاه تولین در ایالت نیواورلئان، دانشگاه هود کالج در شهر فردریکِ مریلند، و دانشگاه کالیفرنیا در ریورساید، از سایر دانشگاه‌هایی هستند که در ماه فوریه «هفته سکس» برگزار می‌کنند.

در هود کالج، «اتحادیه دانشجویان دگرباش جنسی» مسابقه «بینگوی کاندوم» برگزار می‌کند. شرکت‌کنندگان در این مراسم قرار است بینگو (که شبیه دبلنا است) بازی کنند که با «رنگ و بوی هفته سکس» همراه خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هفته گذشته دانشگاه پرینستون، که از معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا است، به دلیل مراسمی که در آن از شرکت‌کنندگان دعوت شده بود با کاندوم آثار هنری درست کنند خبرساز شد. اداره بهداشت این دانشگاه این مراسم را سازمان داده بود. این تلاشی برای تشویق «روز ملی کاندوم» است که در آمریکا همزمان با روز ولنتاین برگزار می‌شود و هدف از آن تشویق رابطه جنسی امن است.

یکی دیگر از رویدادهای «هفته سکس» در «هود کالج» «ناهار و آموختن درباره سفر تولیدِ مثل افراد تراجنسیتی و غیردودویی» نام دارد.

در دانشگاه ایالتی اوهایو، یک سازمان دانشجویی به نام «دانشجویان مدافع آگاهی درباره بهداشت جنسی» میزبان «هفته سکس» است. از جمله رخدادهای این هفته عبارت‌اند از «به خود بپردازید: خودارضایی و کاوش در خود». شرکت‌های تجاری هم نقشی در این رویدادها دارند. از جمله فروشگاه اسباب‌بازی جنسی «لاینز دن» (به معنای «لانه شیر») در یکی از این رخدادها از دانشجویان دعوت می‌کند به «کاوش در بخش خطرناک اما مفرح سکس موسوم به «کینک» بپردازند.»

«کینک» اصطلاحی محاوره‌ای است و منظور از آن اعمال جنسی غیرمتعارف و خارج از عرف است.

در توضیح این مناسبت آمده است: «این کارگاه ویژه مبتدیان درباره تمامی موارد مربوط به بانداژ (مهاربندی)، سلطه‌گری، سلطه‌پذیری، سادیسم، مازوخیسم، فتیش و غیره آموزش می‌دهد و فرصت استفاده از شماری از اسباب‌بازی‌ها و وسایل را خواهید داشت.»

«هفته سکس» این دانشگاه در ضمن «ولنتاین برای درمانگاه‌های سقط جنین» را شامل می‌شود که در آن از دانشجویان خواسته شده از این درمانگاه‌ها در دو ایالت اوهایو تگزاس «تشکر» کنند؛ موضوعی که «فاکس نیوز» تیتر کرد. نبرد بر سر حق سقط جنین در آمریکا سال‌ها از موضوعات داغ کشور بوده است. سازمان «دانشجویان طرفدار حق حیات» (اصطلاحی که مخالفین حق سقط جنین از آن استفاده می‌کنند) علیه برگزاری این رویداد اعتراض کرده است.

از دیگر رویدادهای دانشگاه ایالتی اوهایو «گالری تنوع آلات تناسلی» است که هدف از آن نشان دادن انواع مختل آلت‌های تناسلی است و «بزرگداشت تنوع بدن‌های موجود.»

یکی از سخنگویان دانشگاه ایالتی اوهایو به «فاکس نیوز» در توضیح درباره رویدادهای «هفته سکس» گفت این دانشگاه «تعهدی عمیق و پایدار به آزادی بیان دارد.»

دانشگاه تولین در نیواورلئان، واقع در ایالت جنوبی لوئیزیانا، نیز «هفته سکس» برگزار می‌کند و «چنددلبری» یا «عشق چند نفره» یکی از موضوعات رویدادهای آن است. یکی از این رویدادها با موضوع «چنددلبری و غیرتک‌همسری اخلاقی» برگزار می‌شود.

در دانشگاه تگزاس در ال پاسو، شهری که در نزدیکی مرز آمریکا و مکزیک واقع شده، «هفته سکس/عشق و احترام» برگزار می‌شود که رویدادهایی همچون «سکس و ارتباط» و «صحبت سالم یعنی صحبت سکسی»‌ طی آن برگزار می‌شوند.

در دانشگاه کالیفرنیا در شهر ارواین، که در منطقه ایرانی‌نشین اورنج کانتی در نزدیکی لس آنجلس برگزار می‌شود، نیز «هفته سکس» برگزار می‌شود که در آن دانشجویان می‌توانند «درباره بهداشت و سلامت جنسی بیاموزند.»

بیشتر از جهان