لیمو همیشه پایه گیاهی ندارد

آنچه لیمو را برای گیاهخواران نامناسب می‌کند، ورقه واکسی است که روی آن کشیده می‌شود

pexels

کسانی که یک رژیم غذایی گیاه پایه را دنبال می‌کنند، باید در این فکر باشند که از افزودن یک قاچ لیمو به نوشیدنی‌هایشان پرهیز کنند زیرا لیمو همیشه گیاهی نیست.

جک مونرو، مولف کتاب‌های آشپزی، اخیرا در توئیتر پرسید چرا در یک منوی پیتزا اکسپرس گفته می‌شود یک لیوان کوکاکولا فقط در صورتی گیاهی خواهد بود که «بدون لیمو سرو شود».

مونرو، با ضمیمه کردن تصویر منو، نوشت:«ببینم، پیتزا اکسپرس با لیموهایش جهت نامناسب ساختن آن برای گیاهخواران چه می‌کند؟ من تازه متوجه این موضوع شدم و هیچوقت نمی‌توانم چیزی از این یاوه‌تر تصور کنم».

اما، به گفته پیتزا اکسپرس یا افراد دیگری که پاسخ دادند، آنچه لیمو را برای گیاهخواران نامناسب می‌کند، ورقه واکسی است که روی آن کشیده می‌شود.

در پاسخ به سردرگمی مونرو، پیتزا اکسپرس نوشت:«واکس روی لیموها محتوی شلاک است که از حشرات گرفته می‌شود و بنابراین کاملا گیاهی نیست».

به لیموها و میوه‌های دیگر برای حفظ ظاهر و تازگی واکس زده می‌شود. افزون بر شلاک، که از صمغی که یک حشره ماده ترشح می‌کند ساخته می‌شود، واکس‌ها ممکن است از موم که آنهم کاملا گیاهی نیست ساخته شود. خوشبختانه، برخی واکس‌های میوه وجود دارد که می‌تواند برای یک رژیم غذایی گیاه پایه مناسب باشد، مانند پولی آتلین.

با این حال، اگر یک رژیم غذایی کاملا گیاهی را دنبال می‌کنید، خوب است از بقالی یا رستوران‌ها بپرسید چه نوع واکسی روی محصول به کار می‌رود، یا فقط میوه‌ها و سبزیجات بدون واکس بخرید.

در حالی که برخی از این خبر شوکه شدند، دیگران رستوران زنجیره‌ای را به خاطر توجه به ارجحیت‌های غذایی مشتریان ستودند. یکی نوشت :«یک گارسون در پیتزا اکسپرس با بیان این واقعیت که رستوران نمی‌تواند تضمین کند لیموها به موم یا شلاک آغشته نشده‌اند مرا به شدت تحت تاثیر قرار داد. دوست گیاهخوار من، که همه چیز را در باره غذاهای گیاهی می‌داند، این را نمی‌دانست».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از زندگی