دوشان ولاهوویچ؛ از تهدید جانی تا قرارداد با یوونتوس

دوشان ولاهوویچ، مهاجم گلزن باشگاه فیورنتینا پس از حاشیه‌های بسیار زیاد در این روزها بالاخره به یوونتوس پیوست

ولاهوویچ پس از پیوستن به یووه گفت: «خیلی خوشحالم که در روز تولدم این اتفاق بزرگ رقم خورد» - bultannews

این مهاجم ۲۲ ساله اهل صربستان که در سال جاری در سری آ ایتالیا درخشان ظاهر شد، موردتوجه بسیاری از تیم‌های بزرگ اروپایی ازجمله آرسنال و تاتنهام انگلستان بود، اما درنهایت با قراردادی به ارزش ۷۵ میلیون یورو به مدت پنج سال، راهی تورین و باشگاه یوونتوس شد.

ولاهوویچ در این فصل از رقابت‌ها برای تیم فیورنتینا در ۲۴ مسابقه‌ای که انجام داد، موفق شد ۲۰ گل را به ثمر برساند و همین موضوع باعث شد به یکی از بهترین مهاجمان در این فصل از رقابت‌های سری آ تبدیل شود و یووه را مصمم کرد تا این مهاجم ارزشمند را به خدمت بگیرد.

ولاهوویچ که عضو تیم ملی صربستان نیز است، یکی از ارکان اصلی تیم ملی این کشور برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود. گفته می‌شود این بازیکن قرار است پیراهن معروف شماره هفت یووه را که سابق بر این در اختیار بازیکنان بزرگی ازجمله کریستیانو رونالدو بود، بر تن کند.

او برای پیوستن به یووه در روزهای گذشته دچار مشکلات بسیار زیادی شد و عده‌ای از هواداران متعصب باشگاه فیورنتینا او را به مرگ تهدید کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این هواداران با نصب برنوشته‌هایی در بیرون ورزشگاه آرتیو فرانکی شهر فلورانس اعتراض خود را به این انتقال نشان دادند؛ روی آن‌ها نوشته شده بود زدن گل برای به دست آوردن احترام کافی نیست، محافظان تو نمی‌توانند جان تو را نجات دهند. همین موضوع سبب شد تا پلیس شهر فلورانس در روزهای پایانی حضور این بازیکن در فیورنتینا امنیت ویژه‌ای را برای او در نظر بگیرد. جنجالی‌ترین انتقال بین این دو باشگاه به سال ۱۹۹۰ برمی‌گردد، زمانی که روبرتو باجو از شهر فلورانس به تورین آمد و به یوونتوس پیوست.

ولاهوویچ پس از پیوستن به یووه گفت: «خیلی خوشحالم که در روز تولدم این اتفاق بزرگ رقم خورد و حالا عضو این باشگاه بزرگم. بدون شک این بهترین جشن تولدم در دوران زندگی‌ام خواهد بود. ما همیشه چیزهای بیشتری می‌خواهیم و خواهان پیشرفت در آینده‌ایم. دوست دارم باعث افتخار یوونتوس شوم. این باشگاه نشانه غرور، سنت و خانواده است. آن‌ها همیشه تا آخرین لحظه تلاش می‌کنند و تسلیم نمی‌شوند و من تمام تلاشم را خواهم کرد که به آن‌ها کمک کنم.»

حالا با پیوستن ولاهوویچ به یووه به نظر می‌رسد راه برای رفتن دیگر مهاجم بیانکونری یعنی آلوارو مورتا باز شده است و با حضور ولاهوویچ اجازه خروج را آلگری صادر خواهد کرد.

باشگاه بارسلونا و ژاوی، سرمربی بارسا به‌شدت قصد جذب این مهاجم اسپانیایی را دارند و خود موراتا نیز علاقه‌مند به پیوستن به این باشگاه اسپانیایی است، اما نبود یک مهاجم تمام‌عیار باعث شده بود تا آلگری، سرمربی یووه با این موضوع مخالفت کند.

پائولو دیبالا دیگر مهاجم معترض این روزهای یووه نیز به‌احتمال فراوان به‌زودی یووه را ترک خواهد کرد. دیبالا خواستار تمدید قرارداد و دریافت حقوق سالانه ۱۰ میلیون یورو است که با مخالفت سران این باشگاه روبرو شد. حالا با پیوستن ولاهوویچ به یووه با حقوق سالانه هفت میلیون یورو، باید مبلغ قرارداد دیگر بازیکنان یووه کاهش پیدا کند و با این اوصاف درخواست دوباره دیبالا برای دریافت دستمزد بالا رد خواهد شد. گفته می‌شود باشگاه اینترمیلان از مقصدهای احتمالی این بازیکن آرژانتینی خواهد بود.

بیشتر از فوتبال