مانچینی دست‌به‌دامن ستاره سابق تیم ملی ایتالیا شد

در رقابت‌ها مقدماتی جام جهانی، ضعف تیم ملی فوتبال ایتالیا در خط حمله این تیم خلاصه شد

مانچینی به سراغ شاگرد قدیمی خود، ماریو بالوتلی رفته است تا شاید این مشکل را با کمک او حل کند - MARCO BERTORELLO / AFP

تیم ملی فوتبال ایتالیا که از صعود مستقیم به رقابت‌های جام جهانی قطر ۲۰۲۲ ناکام ماند، حالا باید در راهی دشوار قدم بگذارد و در دو بازی پیروز شود تا حضورش در این رقابت‌ها را قطعی کند. ایتالیا در اولین دیدار به مصاف مقدونیه می‌رود و در صورت پیروزی، باید با برنده پرتغال و ترکیه بازی کند.

به نظر می‌رسد شاگردان مانچینی برای دیدار با مقدونیه کار چندان دشواری پیش رو ندارند و مشکل آنان دیدار با پرتغال است که می‌تواند به حذف احتمالی قهرمان رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ منجر شود. از این رو، مانچینی تصمیم گرفته است برای این دو مسابقه از تمام امکانات موجود استفاده کند.

در رقابت‌ها مقدماتی جام جهانی، ضعف تیم ملی فوتبال ایتالیا بدون شک در خط حمله این تیم خلاصه شد و نداشتن یک مهاجم تمام‌کننده آن‌ها را در این شرایط دشوار قرار داد. حالا مانچینی به سراغ شاگرد قدیمی و بی‌انضباط خود، ماریو بالوتلی، رفته است تا شاید این مشکل را با کمک او حل کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مانچینی با بالوتلی ارتباط خوبی دارد و خود او بود که اولین بار بالوتلی را در اینتر کشف کرد و در منچسترسیتی نیز با یکدیگر همکاری نزدیکی داشتند. بالوتلی در سال‌های اخیر، چالش‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. او پس از عملکرد ناموفق در لیگ فرانسه و باشگاه نیس و مارسی به لیگ ایتالیا بازگشت و مدتی نیز در تیم برشیا توپ زد. او حالا در فصل جدید فوتبالی، در لیگ ترکیه و باشگاه آدنا اسپور بازی می‌کند.

نام بالوتلی در بین اسامی دعوت‌شدگان به تیم ملی ایتالیا دیده می‌شود و حالا او پس از گذشت سه سال، دوباره این فرصت را پیدا کرده است تا برای آتزوری‌ها (لاجوردی‌پوشان) بازی کند. بالوتلی پس از دعوت به تیم ملی گفت: «خیلی خوشحالم که دوباره می‌توانم برای تیم ملی ایتالیا بازی کنم. من حالم خوب است و شرایط بدنی خوبی دارم و دعوت شدن در سن ۳۱ سالگی بسیار طبیعی است و برای هرکسی ممکن است اتفاق بیفتد. ایتالیا تیم بسیار خوبی دارد اما نمی‌دانم چه اتفاقی باعث شد که در مرحله حذفی قرار بگیرد. رابطه‌ام با مانچینی بسیار خوب است. او اولین بار زمانی که در اینترمیلان بودم به من فرصت بازی داد و امیدوارم کسی باشد که روزی آخرین بازی‌ام را برای او انجام دهم.»

بالوتلی که هم‌اکنون در آدنا اسپور ترکیه بازی می‌کند، تا اینجای کار موفق شده است در ۲۱ بازی، ۹ گل و پنج پاس‌ گل را به نام خود ثبت کند.

یکی از دلایل مشخص دعوت مانچینی از او نیز می‌تواند غیبت یکی از مهاجمان اصلی ایتالیا باشد. فدریکو کیه‌زا که رباط صلیبی‌اش به‌تازگی پاره شد، دست‌کم تا شش ماه نمی‌تواند در مسابقات حضور داشته باشد و ادامه فصل برای تیمش یووه را هم از دست داده است.

چیرو ایموبیله و آندره بلوتی، دیگر مهاجمان ایتالیا، نیز در مسابقات مقدماتی جام جهانی نمایش ضعیفی داشتند و حالا به نظر می‌رسد بالوتلی تنها راه نجات مانچینی از این شرایط سخت است. بالوتلی آخرین بار در سپتامبر ۲۰۱۸ برای تیم ملی ایتالیا به میدان رفته بود.

بیشتر از فوتبال