برای ژاوی و بارسا تنها لیگ اروپا باقی مانده است

ژاوی برای ساختن بارسایی جدید ریسک بزرگی را پذیرفت

پس از گذشت نزدیک به سه ماه وضعیت تیم بارسا با حضور ژاوی تغییر چندانی نکرده است - JAIME REINA / AFP

پس از پیوستن ژاوی هرناندز به بارسلونا، اکثر کارشناسان فوتبال اعتقاد داشتند که او وضعیت بارسا را به‌زودی دگرگون خواهد کرد و این تیم دوباره به دوران اوج خود بازخواهد گشت؛ اما پس از گذشت نزدیک به سه ماه وضعیت این تیم با حضور ژاوی نیز تغییر چندانی نکرده است و آن‌ها هفته گذشته از رقابت‌های جام حذفی با شکست مقابل اتلتیک بیلبائو کنار رفتند و می‌توان گفت عملا در این فصل تنها فرصت آن‌ها برای به دست آوردن یک جام در رقابت‌های سخت لیگ اروپا است.

آمدن ژاوی نتوانست مانع از حذف آن‌ها از لیگ قهرمانان اروپا شود و هم‌اکنون در لالیگا نیز آن‌ها با فاصله ۱۷ امتیازی نسبت به رئال مادرید که صدرنشین است در رتبه ششم جدول قرار دارند. زمانی که ژاوی هدایت آبی اناری‌ها را بر عهده گرفت، از وضعیت تیم اطلاع داشت و برای ساختن بارسایی جدید ریسک بزرگی را پذیرفت؛ اما به نظر می‌رسد مشکلات بارسا فراتر از چیزی بود که ژاوی می‌دانست و تمام این مشکلات دست ‌به‌دست هم داده‌اند تا بارسا در چنین وضعیتی گرفتار شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مصدومیت آن‌سو فاتی در بازی مقابل اتلتیک بیلبائو و تمدید نشدن قرارداد دمبله فرانسوی از دیگر مشکلات جدید ژاوی در بارسا است که او را با چالشی بیشتر مواجه خواهد کرد. نداشتن بازیکنانی در حد و اندازه‌های بارسلونا و استفاده از جوانان بی‌تجربه باعث شده است تا ژاوی در اکثر رقابت‌های مهم در این فصل نتواند به پیروزی برسد. حضور او در ۱۳ مسابقه برای بارسا در کلیه رقابت‌ها؛ چهار شکست، پنج پیروزی و چهار تساوی را به همراه داشته است؛ اما جدای از این نتایج مشخصا او توانست شیوه بازی بارسا را به شکل قابل قبولی تغییر دهد و هواداران را به ادامه راه امیدوار کند تا با خریدهای جدید و به همراه این بازیکنان جوان بتواند برای فصل آینده از مدعیان اصلی کسب قهرمانی در رقابت‌های فوتبالی باشد.

ژاوی بعد از شکست مقابل بیلبائو در جام حذفی معتقد بود که آن‌ها پس‌ازاین باخت بسیار ناامید شده‌اند و برای ادامه فصل کار بسیار سختی را پیش رو خواهند داشت. باخت مقابل بیلبائو و کنار رفتن آن‌ها از جام حذفی در مرحله یک‌هشتم نهایی پس از ۱۲ سال اتفاق افتاد و به گفته ژاوی این موضوع تاثیر بدی روی بازیکنان و کادر تیم گذاشته است. این دومین باخت بارسا در وقت‌های اضافه در دو هفته اخیر است و آن‌ها در سوپر‌جام اسپانیا نیز مقابل رئال مادرید مسابقه را در وقت‌های اضافه واگذار کردند و دستشان از رسیدن به جام کوتاه ماند؛ اما بااین‌حال ژاوی همچنان به امید دادن به بازیکنان و تیم سعی دارد تا شرایط را به‌گونه‌ای دیگر نشان دهد.

بسیاری از کارشناسان بزرگ فوتبالی باور دارند که مشکلات بارسا به نداشتن یک بازیکن بزرگ یا یک لیدر باتجربه مانند مسی در تیم برمی‌گردد و حضور چنین بازیکنی می‌تواند آن‌ها را از این وضعیت نجات دهد.

 

بیشتر از فوتبال