اریکسن در راه بازگشت به رقابت‌های فوتبال

تیم‌های تاتنهام و برنتفورد برای به خدمت گرفتن اریکسن ابراز تمایل کرده‌اند

اریکسن در باشگاه اینتر زیر نظر کونته کار کرده و این سرمربی ایتالیایی از توانایی‌های او به‌خوبی آگاه است - Jonathan NACKSTRAND / AFP

کریستن اریکسن، بازیکن تیم ملی دانمارک، که در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ و در میانه بازی دانمارک و فنلاند، دچار حمله قلبی شد، قصد دارد به میدان فوتبال بازگردد. اتفاقی که در آن بازی برای اریکسن رخ داد، شاید از یاد و خاطره هیچ تماشاگری پاک نشود؛ اینکه چگونه بازیکنان دانمارک و کادر پزشکی برای نجات جان او بی‌وقفه تلاش کردند و این موضوع باعث شد تا نگاه جهان به او جلب شود.

اریکسن چندی پیش گفته بود که قصد دارد در رقابت‌های جام جهانی قطر ۲۰۲۲ برای تیم ملی دانمارک بازی کند. این در صورتی است که پزشکان به او توصیه کرده‌اند که از تمرین‌های سنگین و فعالیت‌هایی که ضربان قلب را به‌شدت بالا می‌برد، خودداری کند.

چند ماه پیش، اریکسن قرارداد خود با تیم اینترمیلان ایتالیا را فسخ کرد چرا که قوانین سری آ ایتالیا بسیار سختگیرانه است و به هیچ بازیکنی اجازه نمی‌دهد با وجود دستگاه الکتریکی در قلبش، در این رقابت‌ها به میدان برود و همین باعث شد که اینتر و اریکسن مجبور شوند به همکاری با هم پایان دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او به‌تازگی تمرین‌های اختصاصی خود را آغاز کرده و از تیم‌های لیگ برتری انگلستان هم پیشنهاد‌هایی داشته است. او در یک مصاحبه‌ با تلویزیون دانمارک گفت: «تنها هدفم این است که در جام جهانی قطر بازی کنم. دوست دارم در این رقابت‌ها حاضر باشم. این تنها چیزی است که در تمان این مدت در ذهن داشته‌ام. این هدف و رویای من است. اینکه آیا انتخاب خواهم شد یا نه، موضوع دیگری است اما رویای من بازگشت به تیم ملی است.»

اریکسن تمرین‌های خود را با تیم اودنسه دانمارک دوباره آغاز کرد و به‌تازگی نیز در تمرین‌های تیم جوانان باشگاه آژاکس دیده شده و تصمیم او برای بازگشت به رقابت‌های فوتبالی جدی است. اریکسن معتقد است که از لحاظ بدنی و سلامتی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و مقداری کمی زمان نیاز است تا به فرم ایده‌آل برای بازگشت به زمین مسابقه برسد.

تیم‌های تاتنهام و برنتفورد از لیگ برتر انگلستان برای به خدمت گرفتن او ابراز تمایل کرده‌اند. آنتونیو کونته، سرمربی تاتنهام، برای آوردن او به این تیم چراغ سبز نشان داده و مایل است تا شاگرد قدیمی خود را در ترکیب تیمش داشته باشد. کونته درباره بازگشت اریکسن گفت: «اتفاقی که تابستان امسال رخ داد، اصلا خوب نبود؛ خصوصا برای کسانی که با او کار می‌کردند و او را می‌شناختند. من در آن لحظه ترسیده بودم. حالا دیدن دوباره او در زمین فوتبال خبر بسیار خوبی است. من فکر می‌کنم درهای تاتنهام برای کریستن همیشه باز است.»

اریکسن در باشگاه اینتر زیر نظر کونته کار کرده و این سرمربی ایتالیایی از توانایی‌های او به‌خوبی آگاه است و این می‌تواند بازگشتی دوباره به تیم سابقش باشد.

برنتفورد، دیگر تیمی لیگ برتری، نیز خواهان به خدمت‌گیری این ستاره ۳۰ ساله دانمارکی است و گفته می‌شود توافق‌های اولیه‌ای نیز بین آن‌ها صورت گرفته است و شاید تا روزهای آینده این انتقال قطعی شود. گفته می‌شود این قرارداد توافقی و شش ماهه خواهد بود و در صورت رضایت باشگاه از عملکرد اریکسن، تمدید می‌شود. 

بیشتر از فوتبال