۱۳ تن از‌جمله جمله جمشید کوهستانی فرمانده جبهه مقاومت در بلخ کشته شدند

هشت تن از کشته‌شدگان، هواداران جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود بودند

پنج‌شنبه‌شب، یکم دی‌ماه، طالبان ۱۳ تن را در روستای سوخته، شهرستان کشنده، استان بلخ تیرباران کرد. لطف‌الله حبیبی از سخنگویان طالبان در توییتر نوشت: «هشت نفر از اعضای جبهه مقاومت ملی در بلخ کشته شدند و سلاح‌هایشان به غنیمت گرفته شد.» سخنگوی طالبان شمار کشته‌شدگان را هشت نفر اعلام کرد و گفت، همه کشته‌شدگان اعضای جبهه مقاومت ملی بودند؛ اما یک منبع در شهرستان کشنده بلخ به ایندیپندنت فارسی گفت، شمار کشته‌شدگان ۱۳ نفر و ازجمله یک زن و یک کودک است.

به گفته این منبع، عبدالقدیر، افسر نیروهای ویژه پلیس و معاون فرماندهی پلیس شاهراه بلخ در دولت پیشین افغانستان در میان کشته‌شدگان است. این منبع افزود، عبدالقدیر با شماری از نیروهای امنیتی دولت پیشین اخیرا از جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود اعلام حمایت کرده بودند. منبع در مورد چگونگی وقوع حادثه گفت: «پنج‌شنبه‌شب، عبدالقدیر با هفت تن از همراهانش در خانه حاجی بحرالدین از متنفذان محلی مهمان بودند و یکی از شرکت‌کنندگان این مهمانی، اطلاعات محل برگزاری مهمانی را برای طالبان فرستاد و درنتیجه همه غافلگیر شدند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس گفته‌های این منبع‌، طالبان هواداران جبهه مقاومت ملی، حاجی بحرالدین، یک پسر جوان، یک زن و یک کودک نوزاد را تیرباران کرد. در عکس‌هایی که طالبان از اجساد کشته‌شده‌ها منتشر کرد، دیده می‌شود که کشته‌شده‌ها مجهز به اسلحه و لباس نظامی نیستند و در داخل یک گودال کشته شده‌اند.

منبع گفت که به‌جز حاجی بحرالدین و اعضای خانواده‌اش، بقیه کشته‌شده‌ها، افسران نیروهای امنیتی دولت پیشین افغانستان بودند که اخیرا برای نبرد در برابر طالبان از جبهه مقاومت ملی اعلام حمایت کرده بودند.

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت ملی در صحبت با ایندیپندنت فارسی وقوع این اتفاق را تایید کرد و گفت: «عبدالقدیر، افسر نیروهای ویژه پلیس در دولت پیشین افغانستان بود و پس از افزایش کشتار نیروهای امنیتی به دست طالبان، با جمعی از همراهانش از جبهه مقاومت ملی اعلام حمایت کرده بود که شب گذشته در حمله طالبان جان باختند.»

آقای احمدی افزود که عبدالقدیر و همراهانش در اثر یک توطئه به دام طالبان افتادند و طالبان بی‌رحمانه اعضای خانواده حاجی بحرالدین ازجمله یک کودک، یک زن و یک پسر جوان را نیز تیرباران کرد.

سخنگوی جبهه مقاومت ملی افزود که فعالیت نظامی این جبهه در برابر طالبان در حال گسترش است و به‌زودی طالبان، پاسخ این اقدامشان را دریافت خواهند کرد.