ایران اینترنشنال: دستگاه جاسوسی جمهوری اسلامی امنیت خبرنگاران ما را تهدید می‌کند

اسرائیل روز چهارشنبه از بازداشت حلقه‌ای از جاسوسان جمهوری اسلامی خبر داده بود

خبرنگاران ایرانی در خارج از کشور به طور پیوسته مورد اذیت و آزار دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی بوده‌اند- عکس از ایران اینترنشنال

شبکه خبری ایران اینترنشنال، با انتشار بیانیه‌ای، از تلاش وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی برای هدف قرار دادن خبرنگاران و دفتر این شبکه در اسرائیل خبر داده و ضمن محکوم کردن این اقدام، از از همه نهادهای حامی آزادی بیان و مدافعان فعالیت روزنامه‌نگاری آزاد و مستقل خواسته اقدام اخیر وزارت اطلاعات را محکوم کنند.

در بیانیه شبکه خبری ایران اینترنشنال، که روز پنجشنبه ۲۳ دی ماه منتشر شد، آمده است که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی کوشیده است با هدف قرار دادن بابک اسحاقی، خبرنگار ایران اینترنشنال در اوررشلیم، امنیت او و دیگر اعضای تیم این شبکه خبری را به خطر بیندازد.

در این بیانیه گفته شده وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی از یکی از ماموران خود خواسته است تا با راه یافتن به دفتر ایران اینترنشنال، دستگاه‌های امنیتی ایران را در جریان جزییاتی قرار دهد که جان کارکنان این شبکه در اسرائیل را تهدید می‌کند.

بیانیه شبکه خبری ایران اینترنشنال پس از آن منتشر شد که اسرائیل از بازداشت حلقه‌ای از جاسوسان جمهوری اسلامی در خاک خود خبر داد.

روز چهارشنبه ۲۲ دی، سازمان امنیتی داخلی اسرائیل، شاباک، اعلام کرد یک مامور ایرانی که خود را به عنوان یک یهودی ساکن ایران معرفی کرده بود، پنج اسرائیلی را از طریق رسانه‌های اجتماعی متقاعد کرده تا اطلاعاتی شامل عکس‌هایی از یک دفتر نمایندگی آمریکا را برای او جمع‌آوری کنند.

شاباک با انتشار بیانیه‌ای نوشت این افراد در یک ماه گذشته در دادگاه اورشلیم به دلیل تماس با مردی که خود را «رامبد نامدار» در فیس‌بوک معرفی می‌کرد و از طریق واتس‌آپ با آنان چت می‌کرد، به «جنایات خطیر» متهم شدند.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل هم در این رابطه گفت سپاه پاسداران بی‌وقفه برای به کارگیری شهروندان اسرائیل تلاش می‌کند.

شبکه خبری ایران اینترنشنال در بیانیه خود افزوده است: «ایران اینترنشنال بار دیگر بر مسئولیت دولت اسرائیل و همه دولت‌هایی تاکید می‎‌کند که خبرنگاران ما در محدوده مسئولیت امنیتی آنان فعالیت می‎‌کنند. از این دولت ها می‌خواهیم تا حفاظت از جان و آزادی فعالیت روزنامه‌نگاران را در شمار مسئولیت‌های اصلی خود بدانند.»

در این بیانیه همچنین از همه نهادهای حامی آزادی بیان و مدافعان فعالیت روزنامه‌نگاری آزاد و مستقل خواسته شده که اقدام اخیر وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران را محکوم کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شبکه خبری ایران اینترنشنال در عین حال از پیگیری حقوقی مسئله خبر داده و اعلام کرده است که شکایت خود را از وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و عاملان تهدید جانی اعضای دفترش در اسرائیل، به نهادهای مسئول تقدیم خواهد کرد و به پیگیری حقوق روزنامه‌نگاران خود ادامه خواهد داد.

در این بیانیه همچنین با اشاره به سوابق تهدید و اعمال فشار دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی بر خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، گفته شده است: «با توجه به اینکه پیش از این نیز دستگاه‌های امنیتی ایران در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه همکاران این شبکه خبری را تهدید به آزار، قتل و ربودن کرده بودند و با توجه به شواهدی که در دو سال گذشته مبنی بر ربودن روزنامه‌نگارانش مستقل از سوی عاملان جمهوری اسلامی وجود دارد، ایران‌ اینترنشنال نگرانی عمیق خود را از ادامه روند تهدید روزنامه‌نگاران ایران‌اینترنشنال در سراسر جهان ابراز می‌کند.»