برد اقتصادی منچستریونایتد در جام حذفی انگلستان

شیاطین سرخ موفق شدند با تک گل اسکات مک تامینی از سد تیم استون ویلا بگذرند

یونایتد روی توپ ارسالی فرد در دقیقه هشت و ضربه سر مک تامینی، به گل اول رسید - Paul ELLIS / AFP

رقابت‌های جام حذفی انگلستان در دور سوم، با برگزاری دیدار تیم‌های منچستریونایتد و استون ویلا، به میزبانی یونایتدی‌ها در اولدترافورد برگزار شد و شیاطین سرخ موفق شدند با تک گل اسکات مک تامینی از سد تیم یکدست استون ویلا به رهبری استیون جرارد بگذرند.

یونایتد در این بازی تعدادی از بازیکنان اصلی خود از جمله سانچو و کاپیتان مگوایر را در اختیار نداشت اما بزرگ‌ترین غایب منچستر در این مسابقه کریستیانو رونالدو بود که نامش حتی در فهرست بازیکنان ذخیره نیز دیده نمی‌شد. در روزهای اخیر، شایعاتی مبنی بر مشکل داشتن عده‌ای از بازیکنان یونایتد با سرمربی آلمانی، این شبهه را به وجود آورده است که رونالدو نیز با رانگنیک مشکل دارد و به همین دلیل در این مسابقه حضور نداشته است.

زمانی هم که سولسشر رونالدو را در چند بازی یونایتد کنار گذاشت، برایش عاقبت چندان خوشی نداشت و به برکناری او نیز منجر شد. البته در مورد این مسابقه، در نهایت مشخص شد که رونالدو با مشورت سرمربی در این مسابقه حضور ندارد؛ طبق اخبار منتشر شده رونالدو در چند روز گذشته در ستون فقرات خود مشکل داشته و به دلیل شرایط سخت این مسابقه که احتمال داده می‌شد به وقت اضافه کشیده شود، قرار بر این شده است تا در این مسابقه حساس حضور نداشته باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نیمه اول،‌ یونایتد کار را بهتر از مهمان خود آغاز کرد و روی توپ ارسالی فرد در دقیقه هشت و ضربه سر مک تامینی، به گل اول رسید. پس از گل، استون ویلا برای جبران گل خورده تلاش زیادی کرد اما کاری از پیش نبرد. استیون جرارد نزدیک به یک ماه است که هدایت ویلا را برعهده گرفته و بازی‌های درخشان این تیم نشان می‌دهد که او به‌خوبی توانسته تغییر و تحولی عظیم به وجود آورد و با خریدهای جدید در فصل آینده، می‌تواند یکی از مدعیان کسب سهمیه برای لیگ قهرمانان باشد.

در نیمه دوم، بازهم تیم استون ویلا بود که جریان بازی را از ابتدا در اختیار داشت و دنی اینگز در دقیقه ۵۰ موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند اما پس از لحظاتی مشخص شد که این گل در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است و داور مسابقه آن را مردود اعلام کرد.  یک‌بار دیگر این بار در دقیقه ۵۹، واتکینز موفق شد برای استون‌ویلا گلزنی کند اما این گل نیز به دلیل آفساید پذیرفته نشد.

یونایتد در نیمه دوم عملا کار خاصی را انجام نداد و بیشتر سعی داشت نتیجه را حفظ کند و با آوردن لینگارد و فن دبیک در مرکز میدان تصمیم داشت مانع از بازی‌سازی بازیکنان ویلا شود. این بازی درنهایت با همان تک گل اسکات مک تامینی به پایان رسید تا یونایتد به دور چهارم مسابقات صعود کند و با تیم میدلزبورو در دور بعدی مسابقات دیدار کند.

رانگنیک، سرمربی ۶۳ ساله یونایتد، نیز در پایان بازی گفت: «ما از ابتدا می‌دانستیم که چه بازی سختی خواهد بود. آن‌ها از سیستم چرخشی در جریان بازی استفاده می‌کردند و این انعطاف‌پذیری کار ما را بسیار سخت کرده بود. در نیمه اول، بازی کاملا در اختیار ما بود و توانستیم در همان نیمه نتیجه را به سود خودمان رقم بزنیم؛ اما هنوز در میانه میدان کمی مشکل داریم که امیدوارم با تمرین‌های بیشتر آن را هم رفع کنیم.»

بیشتر از فوتبال