شکست منچستر یونایتد مقابل ولوز در شب کاپیتانی رونالدو

 یونایتد نیمه دوم را کمی بهتر آغاز کرد و اما بازیکنان ولوز اجازه خودنمایی به بازیکنان یونایتد را ندادند

رونالدو در نیمه نخست بسیار پر اشتباه ظاهر شد تا جایی که حتی در کنترل و حفظ توپ نیز ناموفق بود - Paul ELLIS / AFP

هفته بیست‌ویکم رقابت‌های لیگ برتر انگلستان برای یونایتدی‌ها چندان رضایت‌بخش نبود و آن‌ها در ورزشگاه اولترافورد با نتیجه یک بر هیچ، مغلوب تیم ولورهمپوتون یا همان ولوز شدند.

یونایتد با پیروزی در اولین مسابقه خود در سال جدید، در حالی که نسبت به تعدادی از تیم‌ها دو بازی کمتر انجام داده بود، می‌توانست شرایط خوبی در جدول رده‌بندی پیدا بکند و خود را تا رده پنجم بالا بکشد؛ اما بازی برای شاگردان رالف رانگنیک در این مسابقه و نیمه اول چندان خوب آغاز نشد و اشتباه بازیکنان یونایتد به‌خصوص در خط میانی زمین، باعث شد تا مهاجمان این تیم یعنی رونالدو و کاوانی، فرصت چندانی برای گلزنی پیدا نکنند.

غیبت هری مگوایر در خط دفاعی باعث شد تا رانگنیک پس گذشت نزدیک به سه سال، از فیل جونز باتجربه در خط دفاعی استفاده کند. حضور اریک بایی در تیم ساحل عاج به دلیل رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا و غیبت لیندلوف به دلیل ابتلا به کرونا هم مزید بر علت شد تا سرمربی یونایتد مجبور شود از جونز استفاده کند.

نکته قابل توجه در این مسابقه، کاپیتانی رونالدو بود که در غیاب مگوایر، بازوبند به او سپرده شد تا پس از گذشت ۱۳ سال دوباره رهبری یونایتد در میدان مسابقه را به عهده بگیرد.

در این بازی، تیم ولوز موتینیو و روبن نوس را در خط میانی قرار داد و همکاری این دو بازیکن عملا یونایتد را از جریان بازی خارج کرد.

در نیمه اول، باز هم داوید دخیا بهترین بازیکن یونایتد بود و با واکنش‌های خود بارها مانع از باز شدن دروازه تیمش شد؛ در حالی که رونالدو در نیمه نخست بسیار پراشتباه ظاهر شد؛ تا جایی که حتی در کنترل و حفظ توپ هم ناموفق بود.

 یونایتد نیمه دوم را کمی بهتر آغاز کرد اما بازیکنان ولوز به بازیکنان یونایتد اجازه خودنمایی ندادند. با آمدن برونو فرناندز به زمین مسابقه، بازی یونایتد آهنگ بهتری پیدا کرد و خود او بود که مهم‌ترین موقعیت یونایتد برای گل در دقیقه ۶۷ مسابقه را از دست داد. ضربه برونو روی یک حرکت تیمی که خود پایه‌‌‌گذار آن بود، با بدشانسی به تیرک دروازه برخورد کرد و وارد دروازه نشد.

از طرفی، حملات خطرناک ولوز در نیمه دوم هم ادامه داشت تا اینکه در دقیقه ۸۲ و روی دفع ناقص فیل جونز، توپ در پشت محوطه جریمه یونایتد، به موتینیو رسید و او با یک شوت زیبا دروازه دخیا را باز کرد تا اولین شکست رانگنیک با یونایتد در اولدترافورد رقم بخورد.

رونالدو در روزی که پس از سال‌ها بار دیگر بازوبند کاپیتانی  یونایتد را به بازو بست، ضعیف‌ترین بازی خود را به نمایش گذاشت و امتیاز (۶.۳) دریافت کرد و ضعیف‌ترین بازیکن یونایتد در این مسابقه لقب گرفت.

رانگنیک، سرمربی آلمانی یونایتد، پس از پایان بازی گفت: «تیم ولوز خیلی بهتر از ما بازی کرد و برد حق آن‌ها بود. ما در نیمه اول تیم حریف را خوب زیرفشار نگذاشتیم؛ گرچه برای این کار تلاش زیادی کردیم. در کل چه در کار تیمی و چه در انفرادی، اصلا خوب نبودیم. در نیمه دوم تغییر روش دادیم و شرایط کمی بهتر شد اما بازهم روی یک اشتباه، گل خوردیم و نمی‌دانم این مدل گل خوردن‌ها برای تیم چه زمانی به پایان می‌رسد.»

یونایتد هم‌اکنون با ۳۱ امتیاز از ۱۹ بازی در رده هفتم جدول قرار دارد.

بیشتر از فوتبال