فیلیپ کوتینیو شاگرد جرارد در استون ویلا شد

کوتینیو پس از بازگشت به بارسا به یک نیمکت‌ نشین محض تبدیل شد و بیشتر اوقات اسم او در لیست ذخیره نیز دیده نمی‌شد

فیلیپ کوتینیو سابقه بازی طولانی در لیورپول را دارد و مدتی را نیز در کنار جرارد بازی کرده است - Josep LAGO / AFP

هافبک ۲۹ ساله برزیلی تیم فوتبال بارسلونا، فیلیپ کوتینیو پس از گذراندن یک دوره ناموفق و چهارساله در باشگاه اسپانیایی، بار دیگر به فوتبال انگلستان بازگشت و قرار است برای تیم استون ویلا بازی کند.

کوتینیو که در زمستان ۲۰۱۸ با مبلغ ۱۴۵میلیون یورو راهی بارسا شده بود‌، بدترین خرید این باشگاه محسوب می‌شد و نتوانست انتظارات را برآورده کند. بازی‌های ضعیف او در بارسا باعث شد تا مدتی بازیکن قرضی در بوندس لیگای آلمان و باشگاه بایرن‌مونیخ باشد و قهرمانی در این کشور را نیز به همراه بایرن تجربه کرد؛ اما در آنجا نیز چندان موردتوجه سران بایرن قرار نگرفت و مبلغ بالای او باعث شد تا آن‌ها از قرارداد بستن با این بازیکن خودداری کنند و مجبور شد به بارسا بازگردد.

او پس از بازگشت به بارسا به یک نیمکت‌ نشین محض تبدیل شد و بیشتر اوقات اسم او در لیست ذخیره نیز دیده نمی‌شد. پس از آمدن کومان این فرصت پس از ۲۷۰ روز برای ستاره برزیلی فراهم شد تا در تعدادی از مسابقات حضور داشته باشد؛ اما حضور کومان هم در بارسا طولانی نبود و با آمدن ژاوی بازهم او روی نیمکت ذخیره‌ها قرار گرفت و پروژه جدایی کوتینیو جدی‌تر از قبل شد و او به این ستاره برزیلی گفت که در ترکیب تیمش جایی برای او وجود ندارد و باید هرچه سریع‌تر تیم را ترک کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بارسا برای خرید بازیکنان جدید و ثبت قرارداد آن‌ها باید در ژانویه او و تعدادی از بازیکنان را می‌فروخت؛ از همین رو کوتینیو نیز برای پیوستن به تیمی دیگر تلاش بسیار زیادی را انجام داد. بازی نکردن‌های طولانی باعث شد تا او از لحاظ روحی دچار مشکلات زیادی شود و اعتمادبه‌نفس خود را از دست بدهد و همین موضوع سبب شد تا در این مدت به پزشک روانشناس نیز رجوع کند.

ارزش این بازیکن در این سال‌ها بسیار پایین‌تر از حد ممکن آمد، اما موردتوجه جرارد قرار گرفت و قرار است بار دیگر در لیگ جزیره به میدان برود. او سابقه بازی طولانی در لیورپول را دارد و مدتی را نیز در کنار جرارد بازی کرده است. حالا این بار جرارد قرار است نقش مربی او را بازی کند و روی او در تیم استون ویلا حساب ویژه‌ای باز کرده است. انتقال کوتینیو به استون ویلا شش‌ماهه و قرضی خواهد بود و قرار است که بیشتر دستمزد این بازیکن را باشگاه انگلیسی پرداخت کند.

در این قرارداد قرضی، بندی وجود دارد که تیم استون ویلا در صورت رضایت می‌تواند با پرداخت ۴۰ میلیون یورو قرارداد او را دائمی کند. درصورتی‌که گفته‌شده است ارزش این بازیکن در حال حاضر حدود‌۲۰‌ میلیون یورو است. باشگاه‌های دیگری همچون آرسنال و نیوکاسل هم از مشتریان این ستاره برزیلی بودند و حتی تیم فوتبال آرسنال شخصا با این بازیکن به توافق شخصی رسیده بود، اما او در نهایت راهی شهر بیرمنگام شد تا از این فرصت شش‌ماهه برای بازگشت موفق به مسابقات فوتبال نهایت استفاده را ببرد.

بیشتر از فوتبال