شکست سنگین خانگی شاگردان مورینیو مقابل یوونتوس

پس از دریافت گل تساوی، حملات رم ادامه پیدا کرد اما تلاش آن‌ها برای زدن گل‌های بیشتر بی‌نتیجه ماند

یووه با این برد ۳۸ امتیازی شد و در مکان پنجم جدول جای گرفت - Alberto PIZZOLI / AFP

هفته بیست‌ویکم رقابت‌های سری آ فوتبال ایتالیا با توقف تیم فوتبال رم مقابل یوونتوس در ورزشگاه المپیک شهر رم همراه شد و شاگردان مورینیو با نتیجه ۴-۳ از بیانکونری‌ها‌ (سپیدوسیاه‌پوشان) شکست سنگینی خوردند.

در نیمه اول، تیم فوتبال رم مقابل یووه بازی را بهتر آغاز کرد و تامی آبراهام، مهاجم انگلیسی این تیم خیلی زود و در دقیقه ۱۱ گل اول را به ثمر رساند. اما طولی نکشید که پائولو دیبالا، ستاره آرژانتینی یووه، موفق شد بازی را در دقیقه ۱۸ به تساوی بکشاند. این شوت از راه دور دیدنی دیبالا واکنش پاتریسیو، دروازه‌بان رم، را بی‌نتیجه گذاشت تا یووه به ادامه مسابقه امیدوار شود.

غیبت بونوچی و کیه لینی در خط دفاعی یووه کار را برای این تیم سخت کرده بود و ماتیاس دی لیخت هلندی به‌تنهایی شب سختی را پشت سر گذاشت. پس از دریافت گل تساوی، حملات رم ادامه پیدا کرد اما تلاش آن‌ها برای زدن گل‌های بیشتر بی‌نتیجه ماند و نیمه اول با همان دو گل به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم، بازهم تیم رم بود که خیلی زود و در دقیقه ۴۸ با ضربه مخیتاریان به گل رسید و رمی‌ها پیش افتادند. بازی زیبا و هجومی بازیکنان رم ادامه داشت تا اینکه پلگرینی، کاپیتان رم، موفق شد در دقیقه ۵۸، از روی یک ضربه ایستگاهی دروازه یووه را برای بار سوم به زیبایی باز کند تا کار یووه برای جبران غیرممکن به نظر برسد. اما نمایش ضعیف مدافعان رم در ادامه و تعویض‌های به‌موقع مربیان یووه در غیاب آلگری نتیجه بازی را از دقیقه ۷۰، در عرض هفت دقیقه به کلی تغییر داد و یووه موفق شد سه گل به ثمر برساند و بازی باخته را با پیروزی عوض کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لوکاتلی، کولوسفسکی و دی شیلیو گلزنان یووه در نیمه دوم بودند و آمدن آوارو موراتا و آرتور توانست جریان بازی را به کلی به نفع یووه تغییر دهد. حملات رم در ادامه، یک ضربه پنالتی برای آن‌ها به همراه داشت که با خطای هند دی لخیت، به اخراج او از زمین مسابقه منجر شد؛ اما شزنی، دروازه‌بان یووه، با مهار ضربه پنالتی موفق شد برد یووه در این مسابقه را قطعی کند و آن‌ها با سه امتیاز این بازی به تورین بازگشتند؛ رقابتی که در ۷۰ دقیقه آن، رم تیم برتر مسابقه بود اما در نهایت با نتیجه‌ای عجیب، تلخ‌ترین شکست مورینیو در این فصل از رقابت‌ها را رقم زد.

این دومین شکست پیاپی و سنگین رم مقابل تیم‌های مطرح در سری آ بود. آن‌ها هفته پیش نیز در ورزشگاه سن سیرو، مقابل میلان سه بر یک بازی را واگذار کرده بودند. دریافت هفت گل در دو مسابقه از ضعف خط دفاعی این تیم خبر می‌دهد.

با این حال، مورینیو پس از پایان بازی معتقد بود که بازی آن‌ها نسبت به یووه بهتر بوده است و مستحق شکست در این مسابقه نبودند. او در پایان بازی گفت: «ما ۷۰ دقیقه مالک بازی بودیم؛ اما بازی ۹۰ دقیقه است و شما باید تا آخرین دقیقه مسابقه تمرکز خود در زمین را حفظ کنید. کاری که بازیکنان من آن را انجام ندادند. ما حتی می‌توانستیم بازی را به تساوی بکشیم اما ذهنیت بازیکنان من در این مسابقه بسیار ضعیف بود و باعث شکست ما شد.»

یووه با این برد ۳۸ امتیازی شد و در مکان پنجم جدول جای گرفت و امیدش به کسب سهمیه بیشتر شد. تیم رم نیز با ۳۲ امتیاز در رده هفتم رقابت‌های سری آ قرار دارد.  

بیشتر از فوتبال