بازگشت وینیسیوس موتور رئالی‌ها را روشن کرد

هماهنگی آسنسیو و مودریچ در خط میانی جریان بازی را به نفع کهکشانی‌ها تغییر داد

وینیسیوس که نقش اصلی در پیروزی رئال در این مسابقه داشت بدون شک بهترین برزیلی سال‌های اخیر در این تیم است - GABRIEL BOUYS / AFP

هفته بیستم رقابت‌های لالیگای اسپانیا با حساس‌ترین مسابقه پیگیری شد و تیم فوتبال رئال مادرید که در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو میزبان تیم فوتبال والنسیا بود این تیم را با درخشش وینیسیوس مهاجم برزیلی خود با نتیجه چهار بر یک شکست داد.

تیم فوتبال رئال که در ابتدای سال جدید مقابل ختافه در خارج از خانه با حساب یک بر صفر مغلوب شده بود، با ترکیبی کاملا هجومی و برای پیروزی پا به این مسابقه گذاشت. رئال در شروع سال جدید با ابتلای چند تن از بازیکنانش به کرونا با بحران کمبود بازیکن مواجه شده بود، اما پس از پشت سر گذاشتن شرایط دشوار در این مسابقه بیشتر نفرات اصلی خود را در اختیار داشت و وینیسیوس که از کرونا رهایی پیدا کرده بود از ابتدا در ترکیب اصلی رئال حضور داشت و زوج بنزما در خط حمله بود.

حملات رئال از همان ابتدای مسابقه آغاز شد و هماهنگی آسنسیو و مودریچ در خط میانی عملا جریان بازی را به نفع کهکشانی‌ها تغییر داد. برتری رئال در این مسابقه به شکلی بود که مدافعان تیم مانند میلیتائو نیز فرصت حضور در محوطه جریمه تیم میهمان را پیدا می‌کرد و در حملات گسترده رئال نقش اساسی داشت؛ اما ضربات مادریدی‌ها تا دقیقه ۴۳ مسابقه راهی به دروازه تیم میهمان پیدا نکرد تا اینکه خطای پنالتی روی کاسمیرو این فرصت را در اختیار شاگردان آنچلوتی قرار داد تا در این مسابقه پیش بیفتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنزما مانند همیشه پشت توپ قرار گرفت و موفق شد گل اول رئال در این مسابقه را به ثمر برساند و نام خود را در باشگاه رئال با۳۰۰ گل ثبت کند. وینیسیوس در نیمه اول در برتری مادرید نقش اساسی داشت و با حرکات ویران‌کننده در کنار خط، موقعیت‌های زیادی را برای دیگر بازیکنان به وجود آورد. بازی درخشان وینیسیوس در نیمه دوم هم ادامه داشت و او موفق شد در دقایق ۵۲ و ۶۱ دو بار دروازه میهمان را باز کند تا نشان دهد در این روزها از آمادگی بالایی برخوردار است و می‌تواند در بازی آل کلاسیکو مقابل بارسا برگ برنده آنچلوتی باشد.

تیم والنسیا در دقیقه ۷۶ از روی نقطه پنالتی یکی ازگل‌های خورده را با گونسالو گدس جبران کرد، اما حملات رئال در نیمه دوم تمامی نداشت تا اینکه کریم بنزما موفق شد در دقیقه ۸۸ گل چهارم رئال را به ثمر برساند و آن‌ها با خیالی آسوده به استقبال بازی روز چهارشنبه مقابل بارسا بروند.

وینیسیوس که نقش اصلی در پیروزی رئال در این مسابقه داشت بدون شک بهترین برزیلی سال‌های اخیر در این تیم است. او ابراز امیدواری کرده است که بتواند سال‌ها برای کهکشانی‌ها بازی کند. او هم‌اکنون ۱۴ گل در این فصل به ثمر رسانده و پشت سر کریم بنزما با ۱۷ گل، دومین گلزن برتر لالیگا است.

او معتقد است بیشتر کارها در خط میانی تیم جایی که کاسمیرو، مودریچ و تونی کروس قرار دارند انجام می‌شود و وقتی آن‌ها در زمین حضور داشته باشند رئال موفق خواهد شد. او در مورد حضورش در مادرید می‌گوید: بازی کردن در رئال برایم افتخار است و اینکه هواداران اسم من را فریاد می‌زنند، مانند یک رویا است و دوست دارم سال‌ها در اینجا بازی کنم.

رئال مادرید هم‌اکنون با ۴۹ امتیاز در صدر رقابت‌های لالیگا قرار دارد و سویا نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده آن‌ها ۴۱ امتیازی است و در صورت پیروزی در دو بازی عقب‌افتاده می‌تواند خود را به دو امتیازی رئال برساند.

بیشتر از فوتبال