نمایش موشک‌های سپاه در سالگرد حمله «انتقامی» به پایگاه عین‌الاسد

از دو سال پیش، حملات موشکی و پهپادی سپاه به پایگاه عین‌الاسد به تناوب ادامه داشته است

نمونه‌ای از موشک‌های بالیستیک سپاه در مسیر نمازگزاران جمعه تهران به نمایش گذاشته شد - REUTERS

به گزارش رسانه‌های داخلی ایران، به مناسبت دومین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی و حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی عین‌الاسد در خاک عراق پس از آن، نمونه‌ای از موشک‌های بالیستیک سپاه در مسیر نمازگزاران روز جمعه تهران به نمایش گذاشته شد.

در حمله‌ای که جمهوری اسلامی ایران آن را «انتقام» کشته شدن سلیمانی می‌خواند، تعدادی موشک نقطه‌زن ذوالفقار در روز ۱۸ دی ۱۳۹۸ به دو پایگاه نظامی در عراق شلیک شدند. پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار و پایگاه نظامی آمریکا در اربیل هدف این حملات موشکی بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حالی که رسانه‌های رسمی و نزدیک به سپاه در جمهوری اسلامی ایران مدعی‌ شدند که این حملات به کشته شدن دست‌کم ۸۰ نظامی آمریکایی منجر شده است، پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، در مقابل اعلام کرد که هیچ یک از نیروهای آمریکایی در آن حملات کشته نشده‌اند. پایگاه عین‌الاسد که زمانی مقر نیروهای آمریکایی بود، پیش از حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران تخلیه شده بود.

پس از آن، حملات موشکی و پهپادی سپاه به پایگاه عین‌الاسد به تناوب ادامه یافت. در آخرین مورد، سپاه پاسداران مسئولیت حمله نافرجام پهپادی روز چهارشنبه ۱۵ دی به این پایگاه را برعهده گرفت. این پایگاه محل حضور نیروهای مستشاری آمریکایی است.

علی تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، روز پنجشنبه، ۱۶ دی، در گفت‌وگویی، ضمن برعهده گرفتن مسئولیت این حمله گفت: «هدف قرار دادن این پایگاه نمونه‌ای از پاسخ ما است.»

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق در پنجشنبه، ۱۶ دی، از رهگیری و انهدام یک پهپاد ناشناس خبر داد که در شامگاه ۱۵ دی، قصد داشت به پایگاه هوایی فرماندهی نیروی هوایی عراق در الانبار نزدیک شود.