انهدام دو پهپاد مهاجم به پایگاه عین‌الاسد در عراق

ساعتی پیش از این حمله، بر فراز فرودگاه بغداد نیز یک راکت رهگیری و منهدم شده است

پایگاه هوایی عین‌الاسد در استان انبار در غرب عراق، محل استقرار نیروهای آمریکا و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش است- Ayman Henna / AFP

ارتش عراق از انهدام دو پهپاد برفراز پایگاه هوایی عین‌الاسد، محل استقرار نیروهای آمریکا و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در غرب عراق، خبر داد.

خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه، ۱۶ خردادماه، به نقل از مقام‌های ارتش عراق، گزارش داد که سامانه پدافند هوایی «سی‌-رَم» (C-RAM) ارتش آمریکا، مستقر در صحرای غربی عراق، دو فروند پهپاد را برفراز پایگاه هوایی عین‌الاسد رهگیری و سرنگون کرده است. 

وِین ماروتو، سخنگوی ائتلاف به رهبری آمریکا در عراق نیز چند ساعت پیش از این حمله پهپادی، از رهگیری و انهدام یک راکت برفراز فرودگاه بغداد، پایتخت عراق، خبر داده بود. به گفته او، انهدام این راکت، هیچ‌گونه خسارت یا تلفاتی برجای نگذاشته است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله پهپادی روز یکشنبه به پایگاه عین‌الاسد را برعهده نگرفته است، اما ایالات متحده اغلب شبه‌نظامیان عراقی تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران را عامل حملات راکتی و حملات اخیر پهپادی به تأسیسات و مراکز مورد استفاده آمریکا در عراق دانسته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، از آغاز سال جاری میلادی تاکنون، ۳۹ حمله به اهداف آمریکایی در عراق انجام شده است که اکثر آن‌ها بمب‌گذاری در مسیر کاروان‌های تدارکات نظامی آمریکایی و ۱۴ مورد حمله راکتی بوده است. شبه‌نظامیان عراقی نزدیک به جمهوری اسلامی که خواستار خروج نیروهای آمریکایی از عراق شده‌اند، مسئولیت بعضی از این حمله‌ها را برعهده گرفته‌اند.  

گزارش‌های اخیر از افزایش تهدیدهای پهپادی در عراق برای اهداف آمریکایی حکایت دارند. حدود یک ماه پیش نیز در حمله یک پهپاد مسلح به پایگاه هوایی عین‌الاسد، یک آشیانه هواپیما آسیب دید.

پیش از آن در ماه آوریل نیز خبر حمله پهپادی به فرودگاه اربیل، پایتخت اقلیم کردستان عراق منتشر شده بود که بنابر گزارش اخیر واشینگتن‌پست، در آن حمله، شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی، با پهپادی انتحاری، «آشیانه سری هواپیماهای سی‌‌آی‌ای، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» را در فرودگاه اربیل هدف قرار داده‌ بودند.

بیشتر از جهان