گزارش نخستین مورد ابتلا به «فلورونا»، ترکیب نادر کرونا و آنفلوانزا

وزارت بهداشت اسرائیل اعلام کرد که در حال بررسی هستند تا مشخص شود که آیا ترکیب این دو عفونت می‌تواند باعث بیماری جدی‌تری شود یا خیر

 روز جمعه، ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱، در اسرائیل پنج هزار مورد ابتلای جدید به کرونا ثبت شده است- MENAHEM KAHANA / AFP

اسرائیل اولین مورد ترکیبی نادر از دو بیماری آنفلوانزا و کرونا را در یک زن ثبت کرده است. این بیماری «فلورونا» نامیده شده است.

گزارش‌های محلی حاکی از آن است که بیمار، زن باردار جوانی است که در حال حاضر در بیمارستان بیلینسون در شهر پتاچ تیکوا بستری شده و نشانه‌های خفیفی از خود نشان داده است.

پروفسور آرنون ویژنیتسر، مدیر بخش زنان آن بیمارستان، به روزنامه محلی هامودیا گفت: «او به محض ورود، مبتلا به آنفلوانزا و کرونا تشخیص داده شد. حتی پس از این که دوباره چک کردیم، هر دو آزمایش مثبت شد.»

«بیماری همان بیماری است. ویروسی هستند و باعث مشکلات تنفسی می‌شوند، زیرا هر دو به دستگاه تنفسی فوقانی حمله می‌کنند.»

وزارت بهداشت اسرائیل گفت که در حال بررسی آن پرونده هستند تا مشخص شود که آیا ترکیب این دو عفونت می‌تواند باعث بیماری جدی‌تری شود یا خیر.

انتظار می‌رود که آن زن روز پنجشنبه مرخص شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هرچند او اولین مورد ثبت شده است که همزمان به هر دو بیماری مبتلا می‌شود، پزشکان معتقدند موارد مشابه بیشتری در آن کشور وجود دارد: «ما روز به روز شاهد زنان باردار مبتلا به آنفلوانزا هستیم. قطعا برخورد با زنی که هنگام زایمان با تب می‌آید، چالش بزرگی است؛ به خصوص زمانی که نمی‌دانیم ویروس کرونا است یا آنفلوانزا. بنابراین به هر دو یک نام واحد می‌دهیم که همان بیماری تنفسی است.»

به گزارش تایمز اسرائیل، در همین حال، از روز جمعه، ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱، اسرائیل تزریق چهارمین واکسن را برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند شروع کرد تا از گسترش سویه اومیکرون جلوگیری کند.

اسرائیل در ماه آوریل قوانین ماسک زدن در فضای باز را لغو کرد و آن را فقط برای تجمعات بزرگ الزامی نگاه داشت. از آن زمان، شاهد افزایش مداوم موارد ابتلا بوده است.

آمار وزارت بهداشت نشان می‌دهد که روز جمعه (۳۱ دسامبر ۲۰۲۱)، پنج‌هزار مورد ابتلای جدید ثبت شده است. از زمان شروع همه‌گیری، یک میلیون و ۳۷۶ هزار و ۲۵۶ مورد ابتلا، و هشت هزار و ۲۴۳ مورد مرگ ناشی از کرونا در آن کشور گزارش شده است.

به گزارش هاآرتص، روز پنجشنبه ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱، رئیس کارگروه کرونا در ارتش اسرائیل هشدار داد که با گسترش سویه اومیکرون در سراسر آن کشور، نظام مراقبت‌های بهداشتی «فرو خواهد پاشید.»

© The Independent