تشبیه بیانسه به مایکل جکسون برای خواننده رپ دردسرساز شد

جی زی: «بیانسه از ۹‌سالگی مایکل جکسون را تماشا می‌کرد و بعدها کار او را بهبود بخشید»

بیانسه (چپ) و مایکل جکسون در مراسم جایزه موسیقی رادیو، سال ۲۰۰۳ - Kevin Winter /AFP

«جی- زی» با اشاره به این‌که بیانسه «شکل تکامل‌یافته» مایکل جکسون است، در میان هوادارانش در شبکه‌های اجتماعی شکاف انداخته است.

اخیرا جی- زی با آلیشا کیز خواننده درباره اینکه همکاری با کودکانشان چگونه بوده است در «توییتر اسپیسز» (توییتر صوتی) گفتگو کرد.   

در سال ۲۰۱۹، کیز ویدیوی نمایشش را در مراسم جوایز موسیقی «آی هارت» آن سال منتشر کرد که در آن پسرش «ایجپت» [مصر] (که از چهارسالگی پیانو می‌نواخته) با او همراهی می‌کرد.

در این میان، ترانه «بلو آیوی» دختر جی-زی و بیانسه به‌نام «بلوز فری استایل/وی فمیلی» (Blue’s Freestyle/ We Family) به‌‌گونه یک ترانه مضاف بر آلبوم «۴: ۴۴» سال ۲۰۱۷ جی زی منتشر شد. او در آن هنگام فقط پنج سال داشت. 

جی زی در ادامه این گفتگو افزود: «این به [اصل] تکامل برمی‌گردد. اگر فکر نکنیم که مردم بهتر ازآنچه آن‌ها را خلق کردیم نخواهند شد، پس به تکامل هم معتقد نیستیم.»

این خواننده رپ برای نمونه، مایکل جکسون را با بیانسه مقایسه و روی «گفتمان مایکل جکسون- بیانسه» تاکید کرد.

او در ادامه گفت: «می‌توانم یک‌میلیون دلیل بیاورم...و بِی به خاطر گفتن این، سخت از دست من عصبانی خواهد شد، اما مایکل جکسون هرگز به [فستیوال موسیقی] کوچلا نرفت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جی زی گفت هرچند مایکل جکسون «کارهای فوق‌العاده‌ای» کرده است، اما خواننده ترانه «خانم‌های مجرد، نسخه تکامل یافته از اوست» زیرا بیانسه «از ۹‌سالگی او را تماشا می‌کرده است.»

جی-زی پیش از اشاره به این‌که دو فرزندشان کار والدینشان را تماشا و «آن را بهتر می‌کنند» افزود: «او [بیانسه] کار او را تماشا و سپس بهترش کرد.»  

این رپر برنده جایزه اسکار در ارتباط با خلق لحظات مهم فرهنگی در یک دوره خاص گفت: «او [جکسون] موتاون ۲۵: دیروز، امروز، همیشه را در«‌مون واک» (Moonwalk) داشت و این لحظه‌ای فوق‌العاده بود، اما کنسرتی را پیدا کنید که ازنظر فرهنگی و فنی خارق‌العاده‌تر از کوچلا باشد.»

میان کاربران توییتر در مورد حرف‌های جی-زی اختلاف‌نظر افتاده است. 

یکی از کاربران در توییتی نوشت: «جی زی جایی که پای کوچلا به میان می‌آید، بیانسه را با مایکل جکسون مقایسه می‌کند، اما مایکل پیش از خلق صحنه‌های مختلف اجرای دیجیتالی رفت [درگذشت].»

کاربر دیگری نوشت: «جی زی در ترانه‌هایش بیشتر از بیانسه به مایکل جکسون اشاره می‌کند، بنابراین حقیقت چیست؟» 

در این میان، برخی دیگر خاطرنشان کرده‌اند که جی-زی بدون مقایسه مستقیم، همسرش را «تکاملی» از خواننده «تریلر» (Thriller) عنوان کرده است.

یک کاربر ضمن تحسین دستاوردهای بیانسه نوشت‌: «هیچ‌کس در سطح خلاقیت او در جایگاه یک خواننده و هنرمندی که برنامه زنده اجرا می‌کند، کار نمی‌کند، نه هم‌دوره‌ای‌هایش، نه پیشینیانش و نه هیچ‌کسی که در حال حاضر فعال است.»

در سال ۲۰۱۴ نیز «شارلمانی تا خدا» [همچنین شارلامگنی خدا] (Charlamagne Tha God) نیز در مقایسه این دو خواننده گفت که به بیانسه «اگر نه بیشتر، به همان‌گونه نگریسته خواهد شد که مایکل جکسون بود.»

© The Independent

بیشتر از موسیقی