هیچ زوجی به اندازه مدونا و مایکل در مراسم اسکار غوغا به پا نکرد

مدونا با پیراهن سفید مزین به مروارید و جواهرات ۲۰ میلیون دلاری در حالی که دست مایکل را گرفته بود از مقابل خبرنگاران عبور کرد

حضور این زوج کنار همدیگر باعث انتشار تیترهای خبری در سراسر جهان شد، از جمله تیتر به‌یادماندنی مجله پیپل که نوشته بود: «عجیب‌ترین زوج»-TOSHIFUMI KITAMURA / AFP

گرچه مراسم اسکار در اصل بهترین‌های صنعت فیلم را جشن می‌گیرد اما اغلب درباره فیلم‌ها نیست، بلکه لحظاتی که آدم را میخکوب می‌کند، از صندلی بلند می‌کند، یا وقتی نام بهترین فیلم به اشتباه خوانده می‌شود یا بازیگری که می‌گوید «تو واقعا از من خوشت می‌آید» است که تمام توجهه‌ها را به خود جلب می‌کند.

بعد به رژه فرش قرمز می‌رسیم که لحظ‌های تاریخی به یادماندنی خود را دارد: سوفیا لورن و پسرش، ادواردو پونتی، که خود نامزد دریافت جایزه اسکار است، در سال ۱۹۹۳، بیانسه و جی‌زی در سال ۲۰۰۵ و بیورک و لباس قوی‌اش در سال ۲۰۰۱.

با تمام شکوه و جلالی که بسیاری از زوج‌های هالیوودی برای حضور در این مراسم به کار برده‌ و خبرساز شده‌اند اما هنوز همه پشت سایه لحظه‌ای خاص در سال ۱۹۹۱ قرار دارند.

در ۲۵ مارس تب بهار سراسر سالن شراین لس آنجلس را فرا گرفته بود. کتی بیتس برای نقش خود در فیلم «بدبختی» (Misery) برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد و جرمی آیرونز برای بازی در نقش کلاوس فون بولاو در «برگشتن بخت» (Reversal of Fortune) جایزه بهترین بازیگر مرد را به خانه برد. در بخش بهترین بازیگران مکمل، جو پشی برای حضورش در فیلم «رفقای خوب» (Goodfellas) جایزه گرفت و ووپی گلدبرگ برای بازی در نقش ادا مایی براون در فیلم «روح» (Ghost)، به عنوان اولین زن سیاه‌پوستی که در ۵۰ سال جایزه بهترین بازیگر مکمل زن را برد، تاریخ‌ساز‌ شد.

اما حتی پیش از اهدای اولین مجسمه جایزه، لحظه‌ای خاص در فرش قرمز این مراسم در فرهنگ عامه تاریخ‌ساز شده بود.

سوپراستار مدونا قرار بود آهنگ «زودتر یا دیرتر» (Sooner or Later) از موسیقی متن فیلم «دیک تریسی» (Dick Tracy) را اجرا کند که اتفاقا در همان شب برنده اسکار بهترین موسیقی فیلم شد. او که تازه از تور جهانی «بلندپروازی‌ جسورانه» آمده بود به‌ تنهایی کافی بود تا سیلی از نور فلش دوربین‌ها را به راه اندازد ولی او که هرگز از بالابردن انتظارات نمی‌ترسید تصمیم گرفت با مایکل جکسون، ستاره دیگر دنیای موسیقی پاپ در این مراسم همراهی شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدونا لباسی سراسر سفید مزین به مروارید به طراحی باب مکی برای یادبود مرلین مونرو را به تن کرده بود و ظاهرا جواهراتش که ساخته هری وینستون بود ۲۰ میلیون دلار ارزش داشت. او لبخند به لب روی فرش قرمز از جلوی مطبوعات در حالی عبور کرد که دست در دست پوشیده در دستکش مایکل جکسون داشت و باعث به راه افتادن شایعه‌هایی درباره ارتباط احتمالی این زوج شد.

حضور این زوج کنار همدیگر باعث انتشار تیترهای خبری در سراسر جهان شد، از جمله تیتر به‌یادماندنی مجله پیپل که نوشته بود: «عجیب‌ترین زوج».

بعد از این حضور، مدونا داستان اصلی کنار گرفتن این زوج کنار یکدیگر را در مصاحبه‌ای شرح داد.

او گفت: «مایکل به من گفت: "با کی به مراسم خواهی رفت؟" نگاهش کردم و گفتم: "نمی‌دانم؟ می‌خواهی با من بیایی؟" و او گفت: "آره، خیلی هم خوب خواهد شد." و بعد او مرا به خانه برد. آیا می‌خواهید بدانید بعد چه اتفاقی افتاد؟ خب این را دیگر به شما نخواهم گفت.»

تاثیری ماندگار

دو دهه بعد در قسمتی از برنامه «کارپول کارائوکه» مدونا سر سخن را با جیمز کوردن، میزبان برنامه، باز کرد و اعتراف کرد او و مایکل جکسون حداقل اولین مرحله رابطه را با هم تجربه کرده‌اند.

او گفت: «عزیزم من بالاخره دنیادیده‌ام» و گفت یک لیوان شراب این پادشاه پاپ خیلی خجالتی را «آرام کرد» و او را هم «به هم‌دستی علاقه‌مند» تبدیل ساخت که منجر به «بوسه از لب و دهان یکدیگر» شد.

خواننده آهنگ «دختر مادی» (Material Girl) در پستی در اینستاگرام درباره این شب نوشت و از آن به عنوان «بهترین قرار عاشقانه» خود یاد کرد.

و دست آخر به ماه گذشته می‌رسیم که این خواننده از آن لحظه یاد کرد. به ویژه لباس ساخته مکی که برای این مراسم به تن داشت و ویدیویی از خود منتشر کرد که او را حدودا سه دهه بعد در همان لباس  نشان می‌داد. (نسخه اصلی این ویدیو به عنوان افتتاحیه تور ۳۵ شهری «قلب شورشی» استفاده شد و شامل سخنانی از مایک تایسون، از دیگر شخصیت‌های نمادین دهه ۹۰ میلادی، بود.)

 مدونا در شرح حرکت خشمگین خود پشت نرده‌ای توری نوشت: «همان لباس، میدانی جنگی متفاوت» و هشتگ اسطوره‌ای را به آن اضافه کرد و واقعا که اسطوره‌ بود.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر