واکنش مقام جمهوری اسلامی به رزمایش نظامی آمریکا و اسرائیل

این سخنان پس از آن بیان شد که گزارشی مبنی بر برنامه احتمالی اسرائیل و آمریکا برای برگزاری رزمایش مشترک منتشر شد

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که هر رویدادی در منطقه که ماهیت نظامی داشته باشد این خطر را دارد که به تبعات بعدی منجر شود-ATTA KENARE / AFP

روز شنبه ۲۰ آذر، یک مقام ارشد نظامی ایران گفت متجاوزان به حریم ایران هزینه گزافی خواهند پرداخت.

به گزارش رویترز، این سخنان پس از آن بیان شد که گزارشی مبنی بر برنامه احتمالی اسرائیل و آمریکا برای برگزاری رزمایش مشترک منتشر شد. هدف از این رزمایش آمادگی برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران در صورت شکست دیپلماسی عنوان شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این فرمانده نظامی، که نام او اعلام نشده است، به نور نیوز، پایگاه رسانه‌ای نزدیک به علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، گفت: «فراهم شدن شرایط برای فرماندهان نظامی جهت آزمایش موشک‌‌های ایرانی با اهداف واقعی، هزینه گزافی برای متجاوزان به حریم جمهوری اسلامی خواهد داشت.»

 روز پنجشنبه ۹ دسامبر (۱۸ آذر)، یک مقام ارشد ایالات متحده آمریکا به رویترز گفت که انتظار می‌رود وزیران دفاع اسرائیل و آمریکا در مورد رزمایش مشترکی گفت‌وگو کنند که تمرینی برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران است.

همان روز، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، در واکنش به این خبر، از اسرائیل و ایالات متحده آمریکا خواست خویشتن‌داری نشان دهند تا «بتوان بر پیشبرد روند گفت‌وگوها متمرکز شد».

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که هر رویدادی در منطقه که ماهیت نظامی داشته باشد این خطر را دارد که به تبعات بعدی منجر شود.

اسرائیل بر این باور است که ایران در گفت‌وگوهای وین در پی اتلاف وقت است و فقط در صورت وجود گزینه‌ای در برابر دیپلماسی، می‌توان تهران را وادار کرد به گفت‌وگوی جدی بر سر برنامه هسته‌ای خود تن دهد.