سویه جدید کووید‌ـ‌۱۹ به بریتانیا هم رسید

در بریتانیا، دو بیمار مبتلا به سویه اومیکرون شناسایی شدند

این سویه تازه ویروس کرونا در آفریقای جنوبی، بوتسوانا، بلژیک، هنگ‌کنگ و اسرائیل نیز دیده شده است‌ـ REUTERS/Toby Melville

در پی نگرانی از شیوع سویه جدید کووید‌ـ‌۱۹، بریتانیا کشورهای بیشتری را به فهرست قرمز پرواز و سفر به این کشور افزود. در بریتانیا نیز دو بیمار مبتلا به این سویه جدید، موسوم به اومیکرون، شناسایی شده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، اداره امنیت سلامت بریتانیا اعلام کرده است یکی از موارد در در چلمسفورد اسکس و دیگری در ناتینگهام شناسایی شده‌اند.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت بریتانیا، می‌گوید که این دو مورد با هم مرتبط بوده‌‌اند و هر دو نفر خود را در خانه‌هاشان قرنطینه کرده بودند تا زمانی که نتایج آزمایش‌ها مشخص شد.

این سویه تازه ویروس کرونا در آفریقای جنوبی، بوتسوانا، بلژیک، هنگ‌کنگ و اسرائیل نیز دیده شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حال حاضر، کشورهای سراسر جهان می‌کوشند با توقف پروازها و برقراری محدودیت‌های مسافرتی به کشورهای جنوب آفریقا، از گسترش این سویه تازه پیشگیری کنند.

از یکشنبه ۲۸ نوامبر، ده کشور دیگر در لیست قرمز پرواز به بریتانیا قرار می‌گیرند، بدین معنا که تمام مسافران پروازهای ورودی از این کشورها باید خود را ده روز در هتل قرنطینه کنند.

بریتانیا روز جمعه کشورهای آفریقای جنوبی، نامیبیا، زیمبابوه، بوتسوانا، لسوتو و اسواتینی را در این فهرست قرار داده بود. وزیر بهداشت بریتانیا امروز شنبه ۲۷ نوامبر اعلام کرد کشورهای آنگولا، موزامبیک، مالاوی و زامبیا نیز به این فهرست افزوده می‌شوند. او افزود: «ما همواره به‌روشنی گفته‌ایم در صورتی که نیاز باشد، در انجام هرگونه اقدام ضروری تردیدی نخواهیم داشت.»

ساجد جاوید گفت: «امروز می‌توانم اعلام کنم که ردگیری و آزمایش کسانی‌ را که با بیماران مبتلا در این دو منطقه در تماس بوده‌اند فوری و بی‌درنگ در دستور کار قرار داده‌ایم.»

او در ادامه افزود: «هر کسی که به این چهار کشور یا هر کشور دیگری از این فهرست در چهار روز اخیر سفر کرده باشد باید خود را قرنطینه کند و آزمایش پی‌سی‌آر بدهد.»

بیشتر از جهان