یک مقام محلی طالبان در تخار، در انفجار مین کشته شد

مولوی طیب، فرماندار طالبان، در شهرستان ورسج در استان تخار، در انفجار مین کنار جاده‌‌ای کشته شد

مولوی طیب- روزنامه هشت صبح

منابع محلی در تخار تایید می‌کنند که مولوی طیب، از مقام‌های طالبان، روز سه‌شنبه دوم آذر، در اثر انفجار در شهرستان ورسج تخار کشته شده است. یک منبع محلی در تخار به روزنامه «هشت صبح» گفته است که مولوی طیب به‌منظور بازداشت فرمانده بصیر، یکی از فرماندهان جبهه مقاومت، به روستای ایمند رفته بود که در راه بازگشت از این روستا، خودرو حامل وی با مین کنار جاده برخورد کرد و او کشته شد.

منابع محلی گفته‌اند که مولوی طیب در اثر این انفجار کشته شده و فرمانده بصیر نیز زخم برداشته است. به گفته این منابع، فرمانده بصیر در بیمارستان استان تخار تحت درمان قرار دارد. تا کنون هیچ گروه یا شخصی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.

فرمانده بصیر چندی پیش با افراد تحت امرش در روستای ایمند از جبهه مقاومت ملی افغانستان به رهبری احمد مسعود، در شهرستان ورسج تخار، اعلام حمایت کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک منبع محلی در تخار به ایندیپندنت فارسی می‌گوید که پس از آن‌که در حدود یک ماه قبل، بصیر و همراهانش حمایت علنی‌شان را از جبهه مقاومت ملی ابزار کردند، طالبان جست‌وجوی خانه‌به‌خانه را برای یافتن آنان آغاز کردند. هرچند تا کنون از فعالیت نظامی بصیر و همراهانش در تخار گزارشی منتشر نشده است، اما بازداشت او نشان می‌دهد که طالبان به‌شدت در پی مهار هر گونه حرکتی‌اند که در حمایت از جبهه مقاومت ملی شکل بگیرد.

دیروز سه‌شنبه، حامد سیفی، سخنگوی نظامی جبهه مقاومت ملی، در گفتگو با ایندیپندنت فارسی گفت که فعالیت‌های چریکی این جبهه به‌زودی در استان‌های افغانستان شکل می‎‌گیرد و هسته‌های نظامی در بسیاری از استان‌ها، به‌ویژه در شمال افغانستان، ایجاد شده است.

بیشتر از جهان