گفتگوی تلفنی فرماندهان نیروهای مسلح روسیه و آمریکا

کشورهای غربی به‌شدت نگران افزایش تحرکات نظامی روسیه پشت مرز اوکراین هستند

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا - ROD LAMKEY / POOL / AFP

ژنرال‌های بلندپایه آمریکایی و روس امروز سه‌شنبه ۲۳ نوامبر تلفنی گفتگو کردند.

وزیر دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که والری گراسیموف، فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، و مارک میلی، همتای آمریکایی او، در باره مسائل جاری مربوط به امنیت بین‌المللی صحبت کردند.

این در شرایطی ‌است که نگرانی‌ غرب از مداخله نظامی روسیه در خاک اوکراین فزونی گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پنتاگون در بیانیه‌ای این تماس تلفنی را تایید کرد. در بیانیه پنتاگون آمده است که دو طرف درباره برخی مسائل و نگرانی‌های امنیتی با یکدیگر گفتگو کرده‌اند.

به گفته بیانیه پنتاگون، تماس تلفنی میان فرماندهان نظامی دو کشور در ادامه ارتباطات میان دو طرف در راستای اطمینان‌ از کاهش خطر هرگونه درگیری صورت گرفته است.

کشورهای غربی از ماه گذشته به‌شدت نگران افزایش تحرکات نظامی روسیه پشت مرز اوکراین بوده‌اند. آنها روسیه را متهم می‌کنند که در پی برنامه‌ریزی برای دخالت نظامی در شرق اوکراین است.

هفته گذشته اوکراین اعلام کرد که خواهان کمک‌های نظامی بیشتری از جانب متحدان غربی خود است. در پی این درخواست، روز سه‌شنبه دو کشتی جنگی آمریکا در ساحل بندر اودسا در غرب اوکراین پهلو گرفتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، می‌‌گوید هرگونه تحرک آمریکا و ارسال جنگ‌افزار و مشاور نظامی به اوکراین تنها به افزایش تنش خواهد انجامید.

اوکراین و متحدان غربی‌اش روسیه را متهم می‌کنند که برای پشتیبانی از جدایی‌طلبان دو منطقه شرق اوکراین سلاح و سرباز می‌فرستد.

سرگئی‌ شویگو، وزیر دفاع روسیه، روز سه‌شنبه آمریکا را متهم کرد که بمب‌افکن‌هایش را برای تمرین یک حمله اتمی به خاک روسیه به  رزمایشی به نام «طوفان جهانی» فرستاده است.

وزیر دفاع روسیه افزود که این کشور، افزایش چشمگیر تحرک بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا را زیر نظر دارد، که به گفته او، سی پرواز در نزدیکی مرزهای روسیه انجام داده‌اند.

بیشتر از جهان