مهدی حاجتی، عضو سابق شورای شهر شیراز، از ایران خارج شد

حاجتی به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال زندان و دو سال تبعید به بیرجند محکوم شده است

به‌دلیل دفاع از حقوق بهائیان، انتقاد از قرنطینه نکردن شهر قم و گزارشی از وضعیت زندان‌ها و زندانیان سیاسی بازداشت شده بود- عکس از فرارو

مهدی حاجتی، عضو سابق شورای شهر شیراز، با انتشار تصویری از حکم دادگاهش در توییتر، خبر داد که از ایران خارج شده ‌است.

او که به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال زندان و دو سال تبعید به بیرجند محکوم شده است، نوشت: «امروز پایان زمان معرفی بنده به زندان بوده است. زندانی که آغازش مشخص بود اما بعید بود پایانش همین حکم باشد. لذا جهت اطلاع دوستان، از کشور خارج شده، اما همچنان در شرایط امنی نیستم. در شرایط امن‌تر توضیح بیشتری خواهم داد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حاجتی که در شورای پنجم شیراز، عضو کمیسیون حقوق شهروندی بود، خود را در توییتر این‌گونه معرفی کرده است: «نماینده سلبِ‌عضویت‌شده مردم شیراز در شورای شهر در دوران تاریک حذف دیگران».

او به‌دلیل دفاع از حقوق بهائیان، انتقاد از قرنطینه نکردن شهر قم و گزارشی از وضعیت زندان‌ها و زندانیان سیاسی بازداشت شد و پس از آن، شخص دیگری جایگزین او در شورای شهر شد.

مهدی حاجتی ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۹، با انتشار حکم دادگاه مبنی بر محکومیت به حبس و تبعید، ضمن اشاره به اینکه پرونده‌ای نیز با موضوع نشر اکاذیب علیه او تشکیل شده است، نوشته بود: «به ایران سوگند، جز مردم انتخابی نخواهم کرد.»