مادر و خواهر ستار بهشتی آزاد شدند

ستار بهشتی ٩ سال پیش زیر شکنجه مأموران امنیتی جمهوری اسلامی کشته شد

خانواده ستار بهشتی آزاد شدند - عکس از اینستاگرام بنیاد ستار بهشتی

بر اساس خبر منتشر شده از سوی «بنیاد ستار بهشتی»، گوهر عشقی در تماس با این بنیاد، از آزادی خود و خانواده اش خبر داد.

گوهر عشقی، پیش از نهمین سالگرد قتل ستار بهشتی به همراه سحر عشقی خواهر ستار و مصطفی اسلامی همسر خواهرش و دو فرزند خردسالشان بازداشت شدند. 

به گفته منابع مطلع در این یورش شبانه گوهر عشقی دچار درد قفسه سینه و مشکل شدید تنفسی شده است. به گزارش بنیاد ستار بهشتی؛ «در زمان یورش ماموران و ایجاد رعب و وحشت، گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، دچار حمله قلبی شد و برای لحظاتی قادر به تنفس نبود. همچنین ماموران از رساندن دارو به گوهر عشقی توسط دخترش، سحر بهشتی، جلوگیری کرده و با هتاکی و فحاشی او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که مصطفی اسلامی  پس از اعتراض به ماموران و مقاومت به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ستار بهشتی وبلاگ‌نویس ایرانی ۹ سال قبل با اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت در شبکه اجتماعی و فیس‌بوک بازداشت و به دلیل شکنجه در جریان بازجویی‌ها جان خود را از دست داد. در آن زمان گفته شد این جوان در بازداشتگاه نیروی انتظامی مورد ضرب و شتم شدید از نوع آویزان کردن از سقف، بستن دست‌ها به‌صورت قپانی و ضربه با لگد به سروگردن قرار گرفته است.

از آن پس خانواده ستار بهشتی در صدد دادخواهی برآمده‌اند و ماموران امنیتی نیز بارها با آنها برخورد کرده‌اند. گوهر عشقی روز نهم آبان با انتشار ویدیویی خطاب به علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی گفت: «خامنه‌ای الهی به داغ فرزندت بنشینی، جگر ما را سوزاندی، خدا جگرت را بسوزاند.»