عفو بين الملل خواستار آزادى فورى خانواده ستار بهشتی و عباس واحدیان شد

عباس واحدیان، معلم و فعال مدنی، باوجود گذشت دو ماه از دستگیری همچنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد بلاتکلیف است

گوهر عشقی و سحر بهشتی، مادر و خواهر ستار بهشتی، فعال کارگری- Twitter

سازمان عفو بین‌الملل روز پنجشنبه، در پی انتشار خبر دستگیری گوهر عشقی و سحر بهشتی، مادر و خواهر ستار بهشتی، فعال کارگری که چند سال پیش در دوران بازداشت کشته شد، آزادی «فوری و بدون قید و شرط» آن‌ها را خواستار شد.

این نهاد بین‌المللی مدافع حقوق بشر در توییتی نوشت: «مقام‌های جمهوری اسلامی ایران باید گوهر عشقی و خانواده‌اش را که در پی بزرگداشت ستار بهشتی و فعالیت‌های عدالت‌خواهانه‌، در تاریخ ۱۲ آبان بازداشت شدند، فورا و بدون قید و شرط آزاد کنند.»

بنابر گزارش‌ها، پیش از فرارسیدن نهمین سالگرد قتل ستار بهشتی که در ۱۳ آبان‌ماه ۱۳۹۱ رخ داد، مادر و خواهر او به همراه مصطفی اسلامی، همسر خواهرش، در یورش ماموران امنیتی بازداشت شدند. گفته می‌شود مصطفی اسلامی پس از اعتراض به ماموران و مقاومت، به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قرار بود روز پنجشنبه، ۱۳ آبان، برای یادبود ستار بهشتی و کشته‌شدگان اعتراض‌های آبان ۹۸ مراسمی با حضور مادران کشته‌شدگان و گوهر عشقی برگزار شود.

عفو بین‌الملل همچنین در یک پیامی جداگانه در توییتر نوشت: «مقام‌های جمهوری اسلامی ایران باید عباس واحدیان شاهرودی را فورا و بی‌قیدوشرط آزاد کنند، چرا که او تنها به دلیل استفاده صلح‌آمیز از حق آزادی بیان و حق تشکل و تجمع، از جمله از طریق امضای نامه سرگشاده حاوی درخواست استعفای علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، بازداشت شده است.»

عباس واحدیان شاهرودی، نویسنده، معلم و فعال مدنی، باوجود گذشت دو ماه از دستگیری همچنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد بلاتکلیف است. او که به دلیل فعالیت‌هایش قبلا هم سابقه بازداشت دارد، از حق برخورداری از وکیل محروم است.

آقای شاهرودی یکی از امضاکنندگان نامه موسوم به ۱۴ نفر است که استعفای آیت‌الله علی خامنه‌ای و گذار از نظام جمهوری اسلامی را خواستار شده بود. او در مرداد ۱۳۹۸ بازداشت و در ۲۹ تیر ۱۳۹۹ با قرار وثیقه و به صورت مشروط، از زندان وکیل‌آباد مشهد آزاد شد.