از دست رفتن دو امتیاز حساس برای «سه شیر» در ومبلی

بازی ضعیف هری کین، مهاجم تیم ملی فوتبال انگلستان، او را نیز آماج انتقادهای شدید فوتبال‌دوستان در انگلستان کرد

هری کین خود نیز اذعان می‌کند که سطح بازی‌اش کمی افت کرده است - Ben STANSALL / AFP

تیم ملی فوتبال انگلستان در جریان رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در دیداری حساس و در ورزشگاه مملو از تماشاگر ومبلی لندن، مقابل تیم ملی فوتبال مجارستان به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک یک نرسید و با تقسیم امتیازها، دو امتیاز مهم را از دست داد.

این دو گل در همان نیمه نخست به ثمر رسیدند و مجارستان در نیمه دوم با آرایشی دفاعی موفق شد نتیجه را حفظ کند و از این مسابقه یک امتیاز به دست آورد. تیم انگلستان در این مسابقه بازی چندان قابل قبولی ارائه نداد و بسیاری از کارشناسان و هواداران از آن انتقاد کردند. تیم انگلستان امیدوار بود با کسب پیروزی در این دیدار خود را به حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ نزدیک‌تر کند؛ اما حالا آن‌ها برای صعود مستقیم به دو پیروزی دیگر نیاز دارند.

بازی ضعیف هری کین، مهاجم تیم ملی فوتبال انگلستان، او را نیز آماج انتقادهای شدید فوتبال‌دوستان در انگلستان کرد. پیش از شروع مسابقه، هواداران محدود تیم میهمان بار دیگر توهین‌های نژادپرستانه خود را ادامه دادند که اعتراض شدید تماشاگران انگلیسی را در پی داشت. در مسابقه رفت دو تیم که به برتری قاطع «سه‌شیر» در بوداپست انجامید، تماشاگران مجار با پرتاب بطری‌های نوشیدنی و استفاده از الفاظ رکیک بارها بازیکنان انگلیسی را آزار دادند و همین موضوع سبب شد تا فیفا علاوه بر یک جلسه محرومیت از بازی با حضور تماشاگر در مسابقات خانگی، جریمه نقدی سنگینی نیز برای تیم مجارستان در نظر بگیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گرت ساوت گیت در نیمه دوم و پس از اینکه دید خط حمله تیمش توانایی لازم برای باز کردن دروازه حریف را ندارد، دست به تعویض زد و هر دو مهاجم خود یعنی استرلینگ و هری کین را از زمین بیرون کشید و آبراهام و هندرسون را به زمین فرستاد اما آن‌ها نیز نتوانستند کاری از پیش ببرند و بازی در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

عملکرد ضعیف هری کین در خط حمله انگلستان فقط به این مسابقه خلاصه نمی‌شود. او در تیم تاتنهام هم چنین وضعیتی دارد و در شش بازی اخیر نتوانسته است برای تاتنهام گلزنی کند. پس از حاشیه‌های بسیار زیادی که پیش از شروع فصل جدید لیگ برتر انگلستان، برای پیوستن او به منچسترسیتی به وجود آمد، به نظر می‌رسد این موضوع او را از لحاظ روحی دچار افت کرده است و او دیگر انگیزه سابق برای گلزنی را ندارد.

هری کین خود نیز اذعان می‌کند که سطح بازی‌اش کمی افت کرده است. او در این باره می‌گوید: «مردم حق دارند نظرشان را بگویند و از من انتقاد کنند. من باید سعی کنم روی خودم فشار بیشتری وارد کنم تا بتوانم بهتر بازی کنم. می‌دانم در هفته‌های اخیر فوتبال قابل قبولی ارائه نکرده‌ام اما من به توانایی خود باور دارم.»

گرت ساوت گیت، سرمربی تیم ملی فوتبال انگلستان، نیز از بازی تیمش در این مسابقه ابراز ناامیدی کرد. او معتقد بود با اینکه آن‌ها به‌خصوص در نیمه دوم، کاملا مالک توپ بودند، نتوانستند نتیجه لازم را کسب کنند. او در انتهای بازی گفت: «ما در سطح خودمان بازی نکردیم و مجارستان خیلی خوب دفاع کرد. شاید ناخودآگاه فکر می‌کردیم که این بازی برای ما آسان‌تر خواهد بود و می‌توانیم مانند بازی رفت در مجارستان آن‌ها را شکست دهیم. کنترل کل بازی را در دست داشتیم اما نتوانستیم آن‌طور که باید آن‌ها را زیر فشار بگذاریم. ما در این مسابقه پاس‌های اشتباه زیادی دادیم و همین موضوع باعث شد تا نتوانیم برای گلزنی موقعیت‌‌های زیادی ایجاد کنیم.»

با وجود این تساوی، تیم ملی انگلستان با ۲۰ امتیاز، کماکان صدرنشینی خود در گروه ۹ مسابقات را حفظ کرد و تیم لهستان، دیگر تیم این گروه، با ۱۷ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد.    

بیشتر از فوتبال