استقبال رهبر حزب کارگر بریتانیا از عادی‌سازی روابط اسرائیل و اعراب

حزب کارگر خود را متعهد به پایان یهودستیزی می‌داند

سخنرانی رهبر حزب کارگر بریتانیا در کنفرانس سالانه - JUSTIN TALLIS / AFP

رهبر حزب کارگر بریتانیا با بیان اینکه از توافقنامه‌های ابراهیم بین اسرائیل، امارات متحده عربی و بحرین استقبال می‌کند ابراز امیدواری کرد که این روند به سایر کشورهای عربی نیز تسری پیدا کند.

به نوشته جروزالم پست، پس از آنکه برخی نمایندگان به دلیل اقدامات اسرائیل علیه فلسطین خواستار تحریم این کشور شدند، کی‌یر استارمر این اظهارات را در میان لابی اسرائیل و در جریان کنفرانس سالانه فعلی حزب کارگر بیان کرد.

او در این باره گفت: «ما باید مردم را گرد هم بیاوریم ... نه اینکه آنها را با تحریم جدا کنیم. این راه پیش رو برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها است.»

وی همچنین با اشاره به تلاش برای از بین بردن یهودستیزی از صفوف حزب کارگر به دوران جرمی کوربین نخست وزیر سابق پرداخت و گفت که این موضوع از آن دوران افزایش یافته است. با این حال وی تاکید کرد که تلاش برای ریشه کن کردن یهودستیزی باید ریشه‌دار باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز دوشنبه، این کنفرانس با تصویب طرحی خواستار تحریم‌های تجاری علیه شهرک‌های اسرائیلی و بازگشت پناهندگان فلسطینی برای بازگشت به اسرائیل شد.

با این حال، این پیشنهاد توسط لیزا نندی، نماینده ارشد حزب کارگر و وزیر خارجه دولت سایه مورد انتقاد قرار گرفت. او در این باره گفت که این طرح متوازن نیست و حزب نمی‌تواند از آن حمایت کند.

در این بیانیه که روز دوشنبه تصویب شد، آمده است: «خشونت‌های نظامی اسرائیل در مسجدالاقصی، آوارگی اجباری از شیخ جراح و حمله مرگبار به غزه را محکوم می‌کنیم. این کنفرانس از اقدامات مؤثری مانند تحریم‌ها، درخواست‌های جامعه مدنی فلسطین و به‌ویژه برای اطمینان از اینکه اسرائیل ساخت و ساز شهرک‌ها را متوقف کند و هرگونه اشغال کرانه باختری و الحاق آن به اسرائیل را متوقف کند، حمایت می‌کند.»

 همچنین در این بیانیه به موضوع محاصره غزه، دیوار بین این منطقه با اسرائیل و به حق مردم فلسطین وفق قوانین بین‌المللی، تاکید شده است.

بیشتر از جهان