دومین نفتکش حامل سوخت ایران برای حزب‌الله به مقصد نزدیک می‌شود

نفتکش فارست از کانال سوئز عبور کرده است و برآورد می‌شود کمتر از ۲۴ ساعت آینده به بندر بانیاس سوریه برسد

نفتکش ایرانی فارست، دومین کشتی حامل سوخت ایران برای حزب‌الله لبنان- تصویر از MarineTraffic.com

شرکت «تانکر ترکرز» که تردد نفتکش‌ها را در آب‌های بین‌المللی ردگیری و رصد می‌کند، از عبور دومین نفتکش حامل سوخت ایران برای حزب‌الله از کانال سوئز و ادامه حرکت آن یه‌سمت بندر بانیاس سوریه خبر داد.

«تانکر ترکرز» بامداد روز پنجشنبه، اول مهرماه، در حساب توییتر خود نوشت که نفتکش ایرانی فارست (FOREST)، حامل دومین محموله سوخت ایران برای جزب‌الله لبنان، چهارشنبه‌شب از کانال سوئز عبور کرده و مسیر خود را به‌سمت بندر بانیاس سوریه در شمال ادامه می‌دهد. 

براساس برآورد این شرکت ردگیری نفتکش‌ها، نفتکش فارست کمتر از ۲۴ ساعت دیگر به بندر بانیاس سوریه می‌رسد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نخستین نفتکش ایرانی حامل سوخت ایران که برای حزب‌الله لبنان ارسال شده بود، ۲۳ شهریورماه در بندر بانیاس سوریه پهلو گرفت. به‌دلیل تحریم‌های آمریکا امکان ارسال مستقیم سوخت از طریق دریا به لبنان وجود ندارد و نخستین نفتکش سوخت ایران برای حزب‌الله که حامل ۳۳هزار تن گازوئیل بود، در بندر بانیاس تخلیه و محموله سوخت آن به‌صورت زمینی با بیش از ۶۰ تانکر به لبنان منتقل شد.   

«تانکر ترکرز» پیش‌تر اعلام کرده بود که دومین نفتکش سوخت ایران برای حزب‌الله لبنان، حامل گازوئیل یا بنزین است. این شرکت ردیابی نفتکش‌ها همچنین خروج سومین محموله محموله مشابه از ایران را تایید کرد.

ادامه ارسال این نفتکش‌های سوخت از ایران در حالی است که نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان، پس از ورود نخستین محموله از این دست به لبنان، ارسال سوخت به آن کشور از طریق گروه حزب‌الله و بدون اخذ مجوز از دولت رسمی را نقض حاکمیت لبنان خوانده است.