تخلیه محموله سوخت ایران برای لبنان در بندر بانیاس سوریه

نفتکش ایرانی که به سوریه رسیده حامل ۳۳ هزار تن گازوئیل است

اطلاعات دومین نفتکش حامل سوخت ایران برای لبنان هنوز در کانال سوئز ثبت نشده- تصویر آرشیوی- Hamad I Mohammed/ REUTERS

«تانکر ترکرز» روز سه‌شنبه اعلام کرد نفتکش حامل نفت‌گاز یا گازوئیل ایران برای لبنان، که رهبر حزب‌الله از توافق برای ارسال آن خبر داده بود، به بندر بانیاس سوریه رسیده و در حال تخلیه بار خود است.

این سایت که تردد کشتی‌ها در جهان را رصد می‌کند، همچنین در توئیتی نوشت که اطلاعات دومین نفتکش حامل سوخت ایران برای لبنان هنوز در کانال سوئز ثبت نشده، در حالی که قرار بود دیروز انجام شود.

تانکر ترکرز در این پیام توییتری همچنین گفته است که نام سومین نفتکش حامل سوخت ایران برای لبنان را در اختیار مشتریان گذاشته و اضافه کرده که این نفتکش هنوز در حال بارگیری است.

حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در مرداد ماه گفته بود با ایران برای ارسال سوخت به لبنان، که با کمبود شدید آن روبروست، به توافق رسیده و بعد هم از توافق برای ارسال محموله‌های دوم و سوم  خبر داد.

خبرگزاری رویترز ۱۲ شهریور گزارش داد نخستین محموله ارسالی سوخت ایران به لبنان قرار است در بندر بانیاس سوریه پهلو بگیرد و سپس با استفاده از کامیون و از طریق زمین به لبنان منتقل شود.

نفتکش ایرانی که به سوریه رسیده حامل ۳۳ هزار تن گازوئیل است و منابع آگاه پیشتر به نشریه نشنال گفته‌اند که این میزان سوخت تنها پاسخگوی سه روز نیاز لبنان است.

مخالفان حزب‌الله در مورد پیامدهای جدی واردات نفت از ایران، که تحت تحریم آمریکا قرار دارد، هشدار داده و گفته‌اند لبنان با بحران روبروست و با این کار ممکن است به مشکلاتش افزود شود.