عبدالله عبدالله با نماینده ویژه سازمان ملل متحد دیدار کرد

عبدالله عبدالله، از چهره‌های کلیدی دولت پیشین افغانستان، به شمار می‌رود که پس از به قدرت رسیدن طالبان، در کابل ماند

@UNAMA.Dari  -عکس از صفحه فیس بوک یوناما دری 

 

سه‌شنبه ۳۰ شهریور، عبدالله عبدالله، رئیس پیشین شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، با خانم دبورا لاینز، نماینده‌ ویژه سازمان ملل متحد، در کابل دیدار کرد.

عبدالله عبدالله خبر این دیدار را در صفحه فیسبوکش منتشر کرد و نوشت:«در این دیدار، درباره‌ وضعیت جاری افغانستان، کمک‌های انسانی و موضوعات مورد علاقه بحث و گفت‌وگو کردیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای عبدالله در دیدار با خانم لاینز از نقش مثبت و سازنده‌ سازمان ملل متحد و کمک‌های بی‌وقفه این سازمان به مردم افغانستان قدردانی کرد. 

عبدالله عبدالله از چهره‌های کلیدی و بانفوذ دولت پیشین افغانستان به شمار می‌رفت که پس از ورود طالبان به کابل، فرار نکرد و در خانه‌اش ماند.

او از آغاز تصرف افغانستان به‌دست طالبان تاکنون، در کابل به سر می‌برد و در این مدت، با شماری از رهبران گروه طالبان و شهروندان افغان اعم از زن و مرد، سیاست‌مداران و همچنین مهمانان خارجی دیدار کرده است.

گفتنی است که آقای عبدالله در دو سال گذشته، تلاش فراوان کرد تا دولت با طالبان به تفاهم سیاسی برسد و نگذارد جمهوری بیست ساله افغانستان با تمام دستاوردهایش به‌یکباره از هم بپاشد، اما با فرار اشرف غنی، طالبان طی یک روز به قدرت رسید و همه برنامه‌هایی که برای صلح و پایان جنگ در دست بود، از بین رفت و نابود شد.