لیگ برتر انگلستان: ادامه گلزنی رونالدو، پیروزی توخل در دربی لندن

لیورپول، چلسی و منچستر یونایتد هر یک با ۱۳ امتیاز بی‌شکست ماندند و به صدر جدول رفتند

رونالدو برای چهارمین بار در سه بازی خود برای منچستر یونایتد گل زد - IAN KINGTON / AFP

یکشنبه دومین روز از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال انگلستان بود و مدعیان صدرنشینی در حالی به جدال یکدیگر رفتند که روز شنبه، لیورپول به رده اول رفت و بزرگترین رقیبش، منچسترسیتی، در زمین ساوت‌همپتون متوقف شد.

در اولین بازی یکشنبه، برایتون که در این فصل شروعی درخشان داشته است، میزبان لسترسیتی بود که فصل پیش با بخت بد جزو چهار تیم اول جدول قرار نگرفت.

بازی دو تیم پر از جنجال و مناقشه بود. با وجود برتری برایتون در برابر شاگردان برندن راجرز، قفل دروازه‌ها بسته ماند تا آن که داور یک پنالتی مشکوک برای ساحل‌نشینان گرفت و نیل مائوپای آن را به گل بدل کرد.

اوایل نیمه دوم، دنی ولبک، با ضربه سر، برتری برایتون را به دو گل افزایش داد. روباه‌های لستر که دیر به خود آمده بودند، با ضربه زیرکانه جیمی واردی اختلاف را به یک گل کاهش دادند و بر فشار خود افزودند، اما دو گل لوکمن و نیدی به حکم داور مسابقه مردود اعلام شد و لستر دست خالی به خانه برگشت.

در لندن، منچستریونایتد که در این فصل بی‌شکست مانده است، به دیدار وستهام رفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاگردان اوله گونار سولشر در بیشتر دقایق نیمه اول صاحب توپ و میدان بودند، اما دست آخر سعید بن‌رحما بود که ضربه‌اش با کمانه کردن از پای دفاع یونایتد، وارد دروازه داوید دخیا شد.

برتری چکش‌های رابرت مویز پنج دقیقه بیشتر دوام نداشت، و کریستیانو رونالدو روی پاس هم‌وطنش برونو فرناندز، برای چهارمین بار در سه بازی خود برای منچستر یونایتد گل زد.

دو دقیقه به پایان وقت عادی بازی، جسی لینگارد که از روی نیمکت به زمین آمده بود، با کنترل و شوتی فوق‌العاده، امیدهای وست‌هام را به باد داد.

این پایان ماجرا نبود. در وقت اضافی، داور یک پنالتی به نفع تیم لندنی اعلام کرد، اما ضربه مارک نوبلز را دخیای کهنه‌کار مهار کرد تا یونایتد با سیزده امتیاز و با تفاضل گل کمتر، بعد از لیورپول در جای دوم جدول بایستد.

آخرین مسابقه یکشنبه، عرصه جدال تاتنهام و چلسی، دو رقیب دیرین لندنی، و صحنه برخورد اندیشه‌های ، توماس توخل و نونو اسپیریتو سانتو، دو استاد تاکتیک بود.

بازی در نیمه اول آچمز شد و هیچ‌یک از دو تیم خطری روی دروازه دیگری خلق نکرد. اما آبی‌پوش‌ها چهار دقیقه پس از شروع نیمه دوم، با ضربه سر تیاگو سیلوا روی سانتر مارکوس آلونسو به گل رسیدند.

انگولو کانته که بین دو نیمه به زمین آمده بود، اولین گل خود را در ۴۹ بازی گذشته لیگ برترش به ثمر رساند؛ هرچند شوت از راه دور او با برخورد به پای اریک دایر، کمانه کرد و وارد دروازه هوگو لوریس شد.

آنتونیو رودیگر در وقت اضافی با ضربه‌ای دقیق توپ را به کنج دروازه تاتنهام فرستاد تا شاگردان توخل با هر سه امتیاز بازی در زمین حریف به خانه برگردند و در امتیاز ۱۳ با لیورپول و منچستریونایتد شریک شوند.

بیشتر از فوتبال