سیتسیپاس و مدودف در نیمه‌نهایی تنیس تورنتو و بازگشت نادال به اسپانیا

رقابت‌های تنیس مسترز تورنتو با حذف مونفیس و صعود مدودف و سیتسیپاس به دور نیمه‌نهایی این مسابقات همراه بود

استفانوس سیتسیپاس یونانی مرد شماره ۳ تنیس جهان - Vaughn Ridley/AFP

استفانوس سیتسیپاس یونانی مرد شماره ۳ تنیس جهان و بخت شماره دو قهرمانی در این رقابت‌ها که به تازگی تولد ۲۳ سالگی خود را جشن گرفته است موفق شد در یک بازی آسان کسپر رود از نروژ را در دو ست متوالی و با نتایج ۶-۱ و ۶-۴ مغلوب کند و راهی مرحله نیمه‌نهایی مسابقات شد.

تنیس‌باز نروژی در فصل جاری رقابت‌ها پیشرفت پذیرفتنی داشته است اما سیتسیپاس توانست نوار پیروزی‌های این تنیسور را در عدد چهارده قطع کند. سیتسیپاس در مرحله نیمه‌پایانی مسابقات باید به مصاف بازیکن قدبلند و غول‌پیکر آمریکایی یعنی اوپلکا برود که موفق شده بود آگوت اسپانیایی را مغلوب کند. اوپلکای دو متر و یازده سانتیمتری با وزن ۱۰۲ کیلوگرم با ۲۳ سال سن غول آمریکایی نیز لقب گرفته است و دومین حضور خود در مرحله نیمه‌نهایی یک مسابقه تنیس مسترز و یک هزار امتیازی را تجربه خواهد کرد.

این تنیس‌باز آمریکایی پیش از این در نیمه‌نهایی رقابت‌های تنیس مسترز رم حاضر شده بود. او در بازی مقابل آگوت اسپانیایی موفق به زدن هجده سرویس بدون جواب شد و رکورد تازه‌ای از خود به جای گذاشت. اغلب کارشناسان تنیس معتقدند که او تنها به دلیل توانایی سرویس در مسابقات موفق به پیروزی می‌شود و در جریان مسابقه نمایشی ضعیف است. اما او در بازی دور یک چهارم نهایی نشان داد علاوه بر سرویس‌های وحشتناک در زدن ضربات فورهند و بکهند هم مهارت دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از دیگر مسابقات مهم برگزار شده می‌توان به پیروزی مدودف مرد شماره دو تنیس جهان و بخت نخست قهرمانی در این رقابت‌ها مقابل هورکاچ لهستانی اشاره کرد. مدودف در حالی که ست اول را ۶-۲ مغلوب شده بود در ست‌های دوم و سوم به سختی در تایبرک ۷-۶ و ۷-۶ پیروز شد و به نیمه‌نهایی رقابت‌ها صعود کرد و حالا باید مقابل جان ایسنر آمریکایی بازی کند.

جان ایسنر آمریکایی که دو مترو هشت سانتیمتر قد دارد از باتجربه‌های این رشته در مسابقات به حساب می‌آید. او موفق شد مونفیس سرحال را در دو ست با نتایج ۷-۶ و ۶-۴ شکست دهد و حریف مدودف در نیمه‌نهایی شد. اما رافائل نادال اسپانیایی مرد شماره ۴ تنیس جهان که از شرکت در این رقابت‌ها و مسابقات سینسیناتی که از روز دوشنبه در آمریکا آغاز خواهد شد به دلیل مصدومیت از ناحیه پای چپ انصراف داده است عنوان کرد که برای مشخص شدن وضعیت پایش پیش از شروع مسابقات تنیس آزاد آمریکا برای معاینات بیشتر به اسپانیا باز خواهد گشت تا مورد بررسی قرار گیرد و در صورت تایید دوباره به کشور آمریکا باز خواهد گشت.

به این ترتیب به نظر می‌رسد حضور او نیز در آخرین گرند اسلم سال در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و احتمال می‌رود که از این رقابت‌ها انصراف دهد. پیش از این نیز فدرر از هر دو مسابقه پیش از رقابت‌های تنیس آمریکا انصراف داده بود و به نظر می‌رسد او نیز در گرند اسلم آمریکا غایب خواهد بود. فدرر که در کشورش سوییس به سر می‌برد هنوز تمرینات خود را برای حضور در این رقابت‌ها آغاز نکرده است. او چندی پیش نیز در استادیوم فوتبال که برای تماشای تیم محبوبش بازل به آنجا رفته بود در اینستاگرام از خود عکس سلفی منتشر کرد. این نخستین بار است که رقابت‌های تنیس مسترز سینسیناتی بدون حضور یکی از سه چهره مشهور دنیای تنیس یعنی نادال، فدرر و جوکوویچ برگزار می‌شود.   

بیشتر از تنيس