نادال با وجود آسیب‌دیدگی در مسابقات تنیس تورنتو شرکت خواهد کرد

نادال پس از شکست در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های رولان گاروس مقابل جوکوویچ در هیچ مسابقه‌‌ای حاضر نشده بود

رافائل نادال مرد شماره ۳ تنیس جهان - Mitchell Layton / AFP

رافائل نادال مرد شماره ۳ تنیس جهان در مرحله سوم مسابقات پانصد امتیازی واشینگتن با قبول شکست مقابل لوید هریس از آفریقای جنوبی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

لوید هریس که نفر پنجاهم جهان است در این مسابقه موفق شد دو بر یک نادال را شکست دهد. این نخستین رویارویی هریس با نادال در رقابت‌های تنیس بود که به پیروزی این جوان آفریقایی انجامید. با حذف نادال از این رقابت‌ها شانس قهرمانی برای نیشیکوری ژاپنی و یانیک سینر ایتالیایی افزایش یافت.

نادال پس از باخت و حذف از رقابت‌ها گفت: «حضور در یک مسابقه روی زمین‌های سخت آن هم پس از گذشت دو ماه کار بسیار سختی است. در این مدت نمی‌توانستم به دلیل آسیب‌دیدگی هر روز تمرین کنم اما بسیار خوشحالم که توانستم در این رقابت‌ها حاضر باشم و تمامی تلاشم را کردم تا پیروز شوم. در مسابقات ویمبلدون و المپیک به دلیل مصدومیت از ناحیه پا نتوانستم حضور داشته باشم. در این دو مسابقه‌‌ای که در رقابت‌ها سیتی نیز بازی کردم هنوز به طور کامل به آمادگی ۱۰۰ درصد نرسیده‌‌ام و مقداری درد از ناحیه پا را احساس می‌کنم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نادال پس از شکست در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های رولان گاروس مقابل جوکوویچ در هیچ مسابقه‌‌ای حاضر نشده بود. با این حال او عنوان کرد با تمامی مشکلاتی که با آن‌ها مواجه است در مسابقات مسترز و یک هزار امتیازی تورنتو که از روز دوشنبه در کشور کانادا برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد. رقابت‌‌ها روی زمین‌‌های سخت میزان آسیب‌دیدگی بازیکنان را افزایش می‌دهد و این رقابت‌های مهم پیش از مسابقات تنیس آزاد آمریکا برگزار می‌شود.

نادال با این شکست و حذف از رقابت‌های واشینگتن جایگاه خود را نیز در جدول رده‌بندی جهانی از دست خواهد داد و سیتسیپاس یونانی روز دوشنبه جای او را در رده سوم خواهد گرفت. این نخستین بار است که سیتسیپاس در جمع سه بازیکن برتر جهان قرار می‌گیرد. راجر فدرر سوییسی دارنده بیست عنوان گرند اسلم و مرد شماره یک پیشین جهان نیز اعلام کرد که در رقابت‌های مسترز تورنتو و سینسیناتی پیش از شروع آخرین گرند اسلم سال شرکت نخواهد کرد.

فدرر اعلام کرد این کناره‌گیری به دلیل بهبود نیافتن مصدومیت او از ناحیه زانو است. فدرر که در رقابت‌های ویمبلدون حضور داشت پس از حذف از این رقابت‌ها در مرحله یک چهارم نهایی مقابل هورکاچ، تنیس‌باز لهستانی و جوان اعلام کرد که از شرکت در المپیک نیز انصراف می‌دهد تا بتواند برای رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا آماده شود. اما با انصراف او از این رقابت‌های مهم  حضور او در آخرین گرند اسلم سال نیز در هاله‌‌ای از ابهام قرار گرفته است.

بازیکنان مشهور دیگری نیز از رقابت‌های تورنتو انصراف داده‌اند. دومینیک تیم، رائونیچ، متئو برتینی واورینکا و معروف‌ترین آن‌ها نواک جوکوویچ که در رقابت‌های المپیک موفق به کسب مدال نشد نیز در این رقابت‌ها حضور نخواهند داشت.

بیشتر از تنيس