ترور یک خلبان ارتش افغانستان توسط طالبان در کابل

با ادامه حملات خشونت‌بار طالبان در مناطق مختلف، گزارش‌های تایید نشده‌ای از دستور رئیس جمهوری آمریکا به اعزام بمب‌افکن‌های بی۵۲ به منطقه منتشر شده است

تصویری از نیروهای امنیتی افغانستان در شهر هرات-HOSHANG HASHIMI / AFP

مقام‌های افغانستان روز شنبه اعلام کردند یک خلبان نیروی هوایی این کشور در حمله‌ای در کابل که گروه طالبان مسئولیت آن را بر عهده گرفته است کشته شد.

به گزارش رویترز، حمیدالله عظیمی بر اثر انفجار بمبی که به خودرو او متصل شده بود جان خود را از دست داد. پنج غیرنظامی هم در این حمله زخمی شدند.

به گفته فرمانده نیروی هوایی افغانستان، قربانی برای هدایت هلیکوپترهای بلک هاوک یو اچ ۶۰ آمریکایی آموزش دیده بود و چهار سال پیش به این نیرو پیوست.

عبدالفتاح اسحاق‌زی در گفت‌وگو با رویترز همچنین گفت که حمیدالله عظیمی یک سال پیش به دلیل تهدیدهای امنیتی، به همراه خانواده‌اش به کابل آمده بود.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای گفت حمله مذکور توسط این گروه انجام شده است.

به دنبال خروج نیروهای نظامی آمریکا و ناتو از افغانستان، حملات طالبان برای تصرف مناطق مختلف در آن کشور آغاز و در روزهای اخیر شدت گرفته است.

پیکارجویان این گروه اسلامگرای افراطی روز جمعه توانستند برای کنترل مرکز یک استان افغانستان را برای نخستین بار پس از بیست سال در اختیار بگیرند.

بعد از زرنج مرکز ولایت نیمروز در جنوب غرب افغانستان، روز شنبه گزارش‌های متناقضی از سقوط شبرغان مرکز ولایت جوزجان در شمال منتشر شد.

با ادامه حملات خشونت‌بار طالبان در مناطق مختلف، گزارش‌های تایید نشده‌ای از دستور رئیس جمهوری آمریکا به اعزام بمب‌افکن‌های بی۵۲ به منطقه منتشر شده است.

نشریه بریتانیایی تایمز روز شنبه در گزارشی از قول منابعی که هویت آنها را مشخص نکرده این خبر را اعلام کرده است.