دیدار اشرف غنی با ابراهیم رئيسی در تهران

ابراهیم رئيسی بر ایجاد اجماع منطقه‌ای در حمایت از دولت افغانستان تاکید کرده است

اشرف غنی برای شرکت در مراسم تحلیف ابراهیم رئيسی به تهران سفر کرده است - ارگ 

اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان، که پیش‌ازظهر امروز پنجشنبه ۱۴ مرداد به تهران سفر کرده است، با سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران در مقر ریاست‌جمهوری این کشور دیدار کرد.

در این دیدار، رئیس‌جمهورهای این دو کشور همسایه در مورد گسترش همکاری‌ها و روابط دوجانبه بحث و تبادل‌نظر کردند.

آقای غنی برای شرکت در مراسم تحلیف ابراهیم رئيسی به تهران رفته است. سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری و حنیف اتمر، وزیر خارجه افغانستان، نیز او را در این او را همراهی می‌کنند. او پیش‌تر برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی نیز به تهران رفته بود و آقای روحانی هم در مراسم ادای سوگند اشرف غنی در دور اول ریاست‌جمهوری او  در سال ۲۰۱۴ در کابل حضور داشت.

بر اساس اطلاعیه خبری کاخ ریاست‌جمهوری افغانستان، در دیدار امروز ابراهیم رئيسی بر تداوم حمایت از دولت جمهوری اسلامی افغانستان و تلاش برای اجماع منطقه‌ای برای صلح تاکید کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا بر اعلام ارگ، آقای رئیسی گفته است که از مردم افغانستان برای حفظ جمهوریت و دستاوردهای گذشته حمایت می‌کند.

رئیسی این دیدار اظهار داشته است: «از نظامی که حقوق تمام اتباع افغانستان از جمله اقلیت‌ها در آن حفظ شود، حمایت می‌کنیم و همسایه‌های ایران به ویژه افغانستان در سیاست خارجی ما جایگاه بالایی دارند.»

این دیدار در شرایطی انجام می‌شود که جنگجویان طالبان با پیشروی زیاد توانسته‌اند بخش عمده‌ای ولایت هرات در مرز  ایران را تصرف کنند. هم‌اکنون مرز اسلام‌قلعه هم در کنترل طالبان است.

آقای غنی در دیدار با رئیسی بر همکاری‌های مشترک اقتصادی و گسترش مناسبات میان دو کشور تاکید کرده است.