حراج برشی از کیک عروسی چارلز و دایانا پس از ۴۰ سال

این تکه کیک به مویرا اسمیت، یکی از کارمندان ملکه مادر، داده شده بود

خبر این حراج در آستانه ۲۹ ژوییه، چهلمین سالگرد ازدواج چارلز و دایانا، منتشر شد‌ـ AFP

قرار است یک برش از کیک مراسم ازدواج شاهدخت دایانا و شاهزاده چارلز، که در ۴۰ سال گذشته در یک حفاظ نایلونی نگهداری شده است، به حراج گذاشته شود.

روی این تکه کیک ۲۰ در ۱۷ سانتی‌متری، که ۴۰ سال در لفاف نایلونی در جعبه‌ای فلزی نگه داشته شده، با نشان سلطنتی و رنگ‌های قرمز، طلایی و آبی تزیین شده است. 

در پایان جشن عروسی دایانا و چارلز، این تکه کیک به مویرا اسمیت، یکی از کارمندان ملکه مادر در کاخ «کلارنس» (محل اقامت ملکه مادر) داده شد. خانواده خانم اسمیت این تکه کیک را تا سال ۲۰۰۸ در اختیار داشتند؛ پس از آن، یک مجموعه‌دار آن را خرید و هم‌اکنون از طریق خانه حراج «دومینیک وینتر» در شهر سایرِن‌سستر استان گلاسترشِر به فروش گذاشته است.

در مجموع ۲۳ کیک برای مراسم ازدواج چارلز و دایانا آماده شد، اما مجلل‌ترینش یک کیک میوه‌ای ۱۷۰ سانتی‌متری به وزن ۱۰۲ کیلوگرم بود.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تصور می‌شود برشی که نصیب خانم اسمیت شد از کیکی بوده که میان کارکنان کاخ کلارنس توزیع شده است. مسئولان خانه حراح تخمین می‌زنند که این برش کیک همراه برنامه مراسم ازدواج چارلز و دایانا درکلیسای جامع سنت پل و برنامه صبحانه پس از عروسی سلطنتی، حدود ۵۰۰ پوند به فروش برسد. 

کریس اوبِری، کارشناس یادگارهای سلطنتی در این خانه حراج، می‌گوید: «قطعا توصیه نمی‌کنم این (کیک) را میل کنید، اما پس از ۴۰ سال، تقدیرش این است که ماندگار باشد. این یادگاری بی‌همتا و عجیب از یک جشن عروسی سلطنتی است که برای طرفداران خاندان سلطنتی بریتانیا در همه جای دنیا بسیار فریبنده است.»

خبر این حراج در آستانه ۲۹ ژوییه، چهلمین سالگرد ازدواج چارلز و دایانا، منتشر شد. این زوج در سال ۱۹۹۲ از یکدیگر جدا شدند و در سال ۱۹۹۶، پس از ۱۵ سال زندگی مشترک طلاق گرفتند. 

برش کیک مراسم ازدواج آن‌ها روز ۱۱ اوت به حراج گذاشته می‌شود.

© The Independent

بیشتر از زندگی