بعد از رئیس سازمان اطلاعات سپاه، وزیر اطلاعات ایران نیز به عراق رفت

سفر مقام‌های ارشد اطلاعاتی جمهوری اسلامی به عراق در حالی انجام می‌شود که حملات راکتی به نیروهای آمریکایی در این کشور افزایش یافته است

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران با برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق، دیدار و گفت‌وگو کرد -عکس از الف

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران که به عراق سفر کرده است، با برهم صالح، رئیس‌جمهوری و قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا، آقای علوی روز چهارشنبه در صدر هیئتی به بغداد وارد شد و در بدو ورود، در محل کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس و ابومهدی المهندس، از فرماندهان ارشد حشدالشعبی در مسیر فرودگاه بغداد، حضور یافت.

وی در دیدار با مشاور امنیت ملی عراق درباره اوضاع امنیتی و سیاسی آن کشور و منطقه و همچنین روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد و فاجعه آتش سوزی اخیر در بیمارستان الناصریه در استان ذی‌قار را به ملت و دولت عراق تسلیت گفت.

وزیر اطلاعات ایران پیش از این دیدار، با رئیس‌جمهوری عراق هم دیدار کرده بود. جزئیات این دیدارها هنوز منتشر نشده است.

محمود علوی قرار است با شماری از دیگر مقام‌های بلندپایه عراقی از جمله مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر این کشور هم دیدار کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی شب گذشته با عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، نیز ملاقات کرد و به گزارش خبرگزاری فارس، دو طرف درباره تحولات سیاسی منطقه و روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.

این سفر چند روز پس از سفر حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به عراق انجام می‌شود. وی با شماری از فرماندهان حشدالشعبی، ائتلافی از گروه‌های شبه‌نظامی محلی و عمدتا شیعه عراقی دیدار کرده بود و انتظار می‌رود محمود علوی نیز با آن‌ها دیدار کند.

سفر مقام‌های ارشد اطلاعاتی جمهوری اسلامی به عراق در حالی انجام می‌شود که در چند هفته گذشته حملات راکتی و پهپادی به مراکز و نیروهای آمریکایی در این کشور افزایش یافته است؛ حملاتی که آمریکا آن‌ها را به شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران نسبت می‌دهد.

حسین طائب پس از حملات هوایی مرگبار نیروهای آمریکایی علیه شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در مرز عراق و سوریه در تاریخ ۲۷ ژوئن (ششم تیر) به عراق سفر کرده بود. بعد از حملات هوایی آمریکا، حمله به سربازان و نیروهای آمریکایی و پایگاه‌های آنان در عراق افزایش یافته و تا شرق سوریه نیز کشیده شده است.