افزایش شمار کشته‌شدگان آتش‌سوزی بیمارستان ناصریه عراق به ۹۲ نفر

مصطفی الکاظمی این حادثه را «زخمی عمیق بر روان همه عراقی‌ها» توصیف کرد

آمار کشته‌شدگان حادثه آتش‌سوزی در بخش قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستانی در شهر ناصریه واقع در استان ذی‌قار عراق، به ۹۲ تن افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های بهداشتی عراق، ده‌ها نفر نیز در اثر این حادثه که دوشنبه شب در بیمارستان الحسین رخ داد، زخمی شده‌اند.

این دومین آتش‌سوزی در بخش بیماران کووید-۱۹ در بیمارستانی در عراق در سه ماه گذشته است.

در ماه آوریل سال جاری نیز آتش‌سوزی در یک بیمارستان ویژه مبتلایان به کووید-۱۹ در شهر بغداد، پایتخت عراق، ۸۲  کشته و ۱۱۰ مجروح به جا گذاشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این دو حادثه پی‌در‌پی انتقادها از نحوه مدیریت و سهل‌انگاری در اتخاذ تدابیر ایمنی در بیمارستان‌های عراق پس از دهه‌ها جنگ و تحریم را برانگیخته است.

نخست‌وزیر عراق سه‌شنبه ۲۲ تیر، نشستی اضطراری با هیئت دولت برگزار کرد و مدیر بیمارستان، رئیس بهداشت استان و رئیس پدافند غیرعامل شهر را از کار تعلیق کرد.

مصطفی الکاظمی این حادثه را «زخمی عمیق بر روان همه عراقی‌ها» توصیف و فرمان آغاز تحقیق دولت در مورد علت وقوع این آتش‌سوزی در بیمارستان را صادر کرد.

یکی از مسئولان محلی پیش‌تر گفته بود اتصالی برق موجب آتش‌سوزی شده و یک مقام دیگر انفجار مخزن اکسیژن را دلیل بروز حادثه معرفی کرده است.

پیکرهای قربانیان حادثه دیشب، که برخی از آن‌ها قابل شناسایی نبودند، امروز در شهر نجف به خاک سپرده شد.

بیشتر از جهان